MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#51 08-10-2008 09:06

Dicespark
@ Eindhoven
Website

Re: Hoe hoog mag je

Nee,
ik kwam daar heel toevallig terecht. Ik kwam op straat 2 mensen van een magazine tegen. Ze gingen op de admirant een fotoshoot doen. En toen stond ik ineens op het dak zelf. Erg bizar. Gelukkig de D70 bij de hand, terwijl ik met de andere hand me toch ergens aan vast probeerde te klampen...

Dit was op de Admirant, Eindhovens hoogste...

** The Royal Institute **
grafisch ontwerp, product ontwerp & creatief consultancy
* personal creative design portfolio *
* Twitter *

#52 08-10-2008 09:31

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Kennelijk spreekt hoogbouw nog steeds tot de verbeelding. In Haarlem waar relatief weinig hoogbouw te vinden is, hebben ze nu ook ineens besloten dat er een echte 120 meter hoge wolkenkrabber moet komen in 'voorheen Schalkwijk'. Gepresenteerd met het nodige opjuinend taalgebruik waarbij je nog trots zou worden op een 6-baans snelweg door een natuurgebied: 'de buitenzijde van de parkeergarage krijgt een hoogwaardige uitstraling.

De bekende architect en stedenbouwkundige Jo Coenen tekende voor het ontwerp van Schalkstad.
Hij koos de opbouw van Barcelona als inspiratiebron voor Schalkstad. Met gesloten bouwblokken met rustige groene binnenhoven en bijzondere buitenruimten met smalle straten en mooie pleinen.

http://www.noxbox.nl/mm/schalkstad.jpg

En tot mijn verbazing vind iedereen het práchtig... Als het woord 'allure' inhoudsloos is geworden is dat te danken aan de architecten.

#53 08-10-2008 10:43

Chuck
Ex-Crew

120 meter slechts?
Dan heeft de Architecten Cie. beter haar best gedaan.
Een onbuigbare fallus van staal en glas met een lengte van 262 meter. Huiver mee:

De Belle van Zuylen: een uniek project
De Belle van Zuylen is een uniek vormgegeven uitzichtspunt waar iedereen van kan genieten. Over enkele jaren zal het gebouw, naar een ontwerp van de Architekten Cie. (Pi de Bruijn/Branimir Medić), langs de A2 in Utrecht verrijzen. 'De Belle' is dynamisch door een spannende mix van wonen, werken en recreëren. En vernieuwend op het gebied van technologische innovatie en energiebesparing. Met zijn 262 meter is de Belle van Zuylen het nieuwe landmark van Utrecht en Nederland.

http://www.blikopnieuws.nl/foto/200806101213107673_92185.jpg

Niet alleen 'allure',.. wat dacht je van verrijzen, of spannende mix van wonen, werken en recreëren, en het jeukwoord landmark.

'Waar iedereen van kan genieten'. De zelfingenomenheid is overdonderend. Alsof de heren decision makers van  Burgfonds  voor ons wel even fijntjes zullen bepalen waar wij van dienen te genieten als we dan toch ergens tegenaan mogen kijken. Het is gewoon een ordinaire investering waar de opbrengsten zo hoog van worden geacht,.. dat er wel wat overbleef er een architect van naam een pennenvruchtje voor te laten afwerpen. Dat vooral niemand denkt dat Burgfonds zomaar ergens wat laat bouwen.

'En was het leuk op de zaak vandaag Schat?'. 'Ja liefje, ik heb eindelijk dat torentje erdoor gedrukt'. 'Oh leuk,.. gelukkig kunnen we hem hier vandaan niet zien,.. moet er niet aan denken, de hele dag dat ding van jou in het zicht'. 'Nee schatje, wij zijn op meer dan 60 kilometer afstand net buiten de zichtzone. Maar het is een waarachtige prestatie in dit land van kleinkeuteligheid en pinkschaligheid dat deze fiere tampeloeres er bij de Gemeente zo smakelijk in ging'.
En als nu blijkt dat ik me een beetje heb vergist in de exploïtatiekosten en de opbrengsten kan ik mooi een paar jaar sneller, met leuke afkoopsom, van mijn pensioen genieten...

Waar dat apparaat komt? Naast, pal aan, de snelweg bij Utrecht West waar je nu al op je qui vive moet zijn voor noest remmende buitenlui die onder de indruk zijn van dat lange rode hek van Van Wijnen wat nooit af is en die doorkijkgarage met allure waar je net geen sportwagens kunt zien.

Ik denk dat Belle zich omdraait in haar graf.

#54 08-10-2008 11:10

sturb
@ Roermond
Website

deskman schreef:

.... plaatje schalkstad ....

wow dat is een punt van herkenning: maartenspoort in Maastricht letterlijk aan het einde van de straat bij mij:
http://www.maastricht.nl/upload/255040_724_1161688355375-INFO-KPN-kantoor.jpg
Heb op de informatie bijeenkomst een gedetaileerder plaatje gezien (kan ik nu zo snel niet online vinden)... haast twee druppels water.

Ook een "markante toren" niet op de schaal van de belle (waar is het beest?) maar wel en ik citeer: "De toren komt in de zichtlijn te liggen van de toekomstige spoorwegpasserelle en vormt een visueel
markeerpunt vanaf het Old Hickoryplein." en drie keer raden waar ik woon. Juist op het OHP. Als ik uit mijn werkkamer kijk, kijk ik recht tegen die muur van de toren aan... Ben erg benieuwd naar een gedetaileerdere uitvoering van het plan.

owja ik hoor al mensen roepen: "Wie is de architect?" : Jo/Geert coenen. Dezelfde als schalkstad...

Laatst bewerkt door sturb (08-10-2008 11:14)

#55 08-10-2008 11:56

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Je zou de titel van dit draadje haast veranderen in 'hoe plat mogen we'.

#56 08-10-2008 13:23

Chartreuse
@ Luilekkerland

Ben benieuwd wat Belles bijnaam gaat worden. De vaas? De diabolo?

sturb schreef:

ik citeer: "De toren komt in de zichtlijn te liggen van de toekomstige spoorwegpasserelle en vormt een visueel markeerpunt vanaf het Old Hickoryplein." en drie keer raden waar ik woon. Juist op het OHP. Als ik uit mijn werkkamer kijk, kijk ik recht tegen die muur van de toren aan...

Wacht even, het OHP is toch waar dat restaurant al een tijdje leeg staat? Waar moet dit dan verrijzen? Er is daar toch helemaal geen plaats?

Een andere jeukterm vind ik 'stedelijk weefsel'. Mijn allereerste boek betrof een eigenzinnig geschreven werk over hedendaagse architectuur waarin de auteur zich uitputte in vaagheden, waaronder deze (en alle torens uit dat werk van een decennium terug zijn allang achterhaald).

'De dialoog aangaan met de omgeving', ook zo'n pareltje. Het moet toch vermoeiend zijn, al die pratende gebouwen.

Laatst bewerkt door Chartreuse (08-10-2008 13:24)

Sometimes the fluffy bunny of incredulity zooms around the bend so rapidly that the greyhound of language is left, agog, in the starting cage.

#57 08-10-2008 14:49

trabant
@ Luilekkerland

sturb schreef:

de toekomstige spoorwegpasserelle

-Wat eten we vandaag?
-Passerelle met pruimen!

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#58 08-10-2008 15:48

3dGuy

Als het aan defensie ligt dan liever niet hoger dan 45 meter

Enschede strijdt met Defensie om Dish-toren
De gemeente Enschede stapt naar de Commissie Bezwaarschriften om zich uit te spreken over de bezwaren van Defensie tegen de bouw Dish-toren. Het ministerie is tegen de bouw van deze 128 meter hoge toren aan de Boulevard, omdat de radarinstallatie op de luchthaven Twente in onaanvaardbare mate zou worden verstoord.

Ze hebben schijnbaar ook liever geen wind-turbines/molens.
Ook iets waar iedereen voor is als het om groene stroom gaat maar die toch ook lelijk gevonden worden. Ik vraag me dan altijd af wat er lelijk aan is? En of ze de -nu oude- traditionele windmolens vroeger wel mooi vonden.

Laatst bewerkt door 3dGuy (08-10-2008 16:00)

#59 08-10-2008 17:42

Digideon
@ tussen DB en EH
Website

sturb schreef:

"De toren komt in de zichtlijn te liggen van de toekomstige spoorwegpasserelle en vormt een visueel markeerpunt vanaf het Old Hickoryplein."

en drie keer raden waar ik woon. Juist op het OHP. Als ik uit mijn werkkamer kijk, kijk ik recht tegen die muur van de toren aan... Ben erg benieuwd naar een gedetaileerdere uitvoering van het plan..

De komende 15 jaar zal het daar sowieso nogal wat aan uitzicht te wensen overlaten niet? neutral

past niet in sig

#60 08-10-2008 19:46

Chuck
Ex-Crew

3dGuy schreef:

Ze hebben schijnbaar ook liever geen wind-turbines/molens.

Heb je ooit wel eens gehoord hoe idioot veel lawaai zo'n ding maakt als ie doet wat ie moet doen?
Daar wil je echt NIET bij in de buurt wonen.

#61 08-10-2008 20:06

3dGuy

Geluid van de moderne windmolens schijnt maximaal 43 dB(A) te zijn dus dat lijkt me geen argument. 40dB(A) (de helft) is gelijk aan; Huiskamer, slaapkamer, rustig kantoor, rustige woonbuurt, vogels bij zonsopkomst, zacht geroezemoes in een klas.

En er is denk ik voldoende plaats in Nederland of op zee waar niemand woont.

#62 04-11-2008 21:25

3dGuy

Iemand de  Big, Bigger, Biggest Skyscrapers aflevering op Nationalgeographic gezien? Daar in wordt uitgelegd waardoor ze nu zo hoog kunnen gaan. Ze vertellen wat over oudere gebouwen maar gaan ook iedere keer weer terug naar de Burj Dubai.

#63 04-11-2008 23:27

Elstar
Ex-Crew

Chartreuse schreef:

Ben benieuwd wat Belles bijnaam gaat worden. De vaas? De diabolo?

De klapsigaar.

Torens zijn voor steden met een minderwaardigheidscomplex. Utrecht heeft dat niet nodig.

Laatst bewerkt door Elstar (04-11-2008 23:43)

#64 17-05-2009 11:06

forum romanum
Pro
@ home/work

Beweging op Ground Zero!

#65 17-05-2009 11:20

Chuck
Ex-Crew

Wat me opviel van ons bezoek aan NY is dat het zo'n klein stukje van de stad besloeg.
Je zou denken dat het een enorm stuk grond zou zijn, maar het is niet veel groter dan een paar huizenblokken diep en breed.*

#66 17-05-2009 13:31

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Je kunt het hier even nakijken...

#67 17-05-2009 14:38

forum romanum
Pro
@ home/work

deskman schreef:

Je kunt het hier even nakijken...

En dan kom je grappige dingen tegen:
http://dl.getdropbox.com/u/24083/Afbeelding%203.jpg

#68 17-05-2009 14:48

forum romanum
Pro
@ home/work

Chuck schreef:

Wat me opviel van ons bezoek aan NY is dat het zo'n klein stukje van de stad besloeg.
Je zou denken dat het een enorm stuk grond zou zijn, maar het is niet veel groter dan een paar huizenblokken diep en breed.*

Hmhmmm 5 blokken breed en 3 diep. Vind ik best groot voor 2 torens (met onderstuk destijds). Heb er in '84 nog op verdieping 110 gestaan. Behoorlijk hoog ook wassat

#69 17-05-2009 15:37

3dGuy

Als je meer wil weten over de voortgang van de werkzaamheden kun je het beste op de website van de Port Authority of New York & New Jersey kijken. Zij waren/zijn de eigenaren van de het World Trade Center (meer dan de twee torens) en de grond er onder. Zij zijn ook de opdrachtgever van de nieuwe gebouwen.

Van het winnende ontwerp van de ontwerp wedstrijd die werd gewonnen door Libeskind is voor mijn gevoel niet veel meer over! Maar de grond is daar duur en zo veel mogelijk verhuurbare vierkante meters zullen wel een doorslaggevend argument zijn!

De originele inzendingen voor de wedstrijd zijn te vinden op de website  van  de Lower Manhattan Development Corporation.html en het daar staat ook het originele plan van Studio Daniel Libeskind

Laatst bewerkt door 3dGuy (17-05-2009 16:02)

#70 03-01-2010 23:22

forum romanum
Pro
@ home/work

Morgen gaat de genoemde Burj Dubai dus open. Waarschijnlijk 818 meter hoog.
Dubai zal ondanks de crisis vast weer even groot uitpakken oops

Architect van de ,,verticale stad'' is Adrian Smith uit het Amerikaanse Chicago. Zijn naar boven toe smaller wordende constructie herinnert sommige waarnemers aan schilderijen van de bijbelse Toren van Babel, symbool van de hoogmoed van de mens.

Laatst bewerkt door forum romanum (03-01-2010 23:24)

#71 04-01-2010 22:49

Martiniman
@ Tikibad

De burj dubai is dus blijkmaar 828m geworden. Nog een stengel bamboe van de stijger op de piek geplakt?
Overigens is het gesneuvelde WTC nog altijd de toren met het hoogste zwaartepunt, en daarmee ook vanaf de grond optisch het meest massive, daarna komt sears, dan Taipei 90210 en dan pas de Burj Dubai!

Laatst bewerkt door Martiniman (04-01-2010 22:50)

#72 22-01-2010 22:02

Elstar
Ex-Crew

Elstar schreef:

Torens zijn voor steden met een minderwaardigheidscomplex. Utrecht heeft dat niet nodig.

Hieperdepiep hoera !!!
Het uitzicht van mijn nieuwe dakterras zal voorlopig niet verknald worden door deze syfilis-fallus van 260 meter. 

Afgelopen weken weer een impressie gehad van de omvang van de toren. Overal waar de kerstboom van Lopik zichtbaar was zal de Belle ook te zien zijn.
Stel je voor: bijna net zo hoog als de zendmast, maar dan met beton en glas op de plek waar de kerstlichtjes hingen. En dan ook nog eens 15 km dichterbij.

Ofwel: de fortis-bank bovenop de nieuwe rabobank en dat nog eens bekroond met een kransje van 4 neude-flats.

Debiel plan. Nokken daarmee.
Na de crisis moet dit snel ontwerp snel verkocht aan een oliesjeik. Daar kunnen ze nog wel een betonnen sanseveria gebruiken, naast al die palmeilanden.

Laatst bewerkt door Elstar (22-01-2010 22:04)

#73 22-01-2010 22:15

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Met mijn laagland-hersens blijk ik ook op geen enkele manier het enthousiasme te kunnen delen van de mensen die vóór dergelijke plannen zijn. Die staan dan enthousiast voor de camera te vertellen hoe fantastisch het is en ik denk dan: man je hebt gestudeerd, er zitten toch nog wel hersens daar bovenin? Hoe kun je menen wat ik nu hoor.

#74 22-01-2010 22:48

3dGuy

Tja er zullen altijd wel mensen zijn die hun naam willen verbinden aan iets dat hoger is dan.

Nu is er weer een Bankier in Miami die droomt van een 975 meter hoge toren hij wil dus duidelijk de Burj Dubai aftroeven.
De Burj Dubai heet nu dus officieel Burj Khalifa.  Volgens Wiki naar de Khalifa bin Zayed Al Nahayan, president van de Verenigde Arabische Emiraten en emir van het naburige Abu Dhabi. Dan vraag je je af of het iets te maken heeft met het geld tekort van Dubai dat Abu Dhabi heeft opgelost.

#75 22-01-2010 22:55

trabant
@ Luilekkerland

Als die Miamese centenschuiver zijn Ersatzpiemel nou eens in Haïti bouwde?
behoeftige huurders zat daar en de werkgelegenheid kunnen ze daar wel gebruiken.

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB