MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 26-09-2006 18:53

Beetle

ADSL modem probleem.

Hey,

Ik ben nu al een tijd overgestapt op EDPnet.
Nu ben ik daar zeer tevreden over.

Maar alleen heb ik soms problemen met mijn modem (een ZyXEL Prestige 600 series).
Als het verkeer heel groot word of ik heel veel verbindingen maak dan valt hij uit.
Nu heb ik hem al is laten vervangen en het probleem blijft.
Wat ik zelf denk is dat mijn modem niet zoveel verkeer aan kan.
Wand het is namelijk niet de ADSL verbinding die weg vald maar de voledige modem valt gewoon uit en herstart. zou dit het geval kunnen zijn kunnen?

#2 26-09-2006 20:17

Emiel
@ Gouda

Re: ADSL modem probleem.

Hoe ben je aan het modem verbonden? Met een USB kabel?

"Putting flesh on the bones of my dreams"
                                       David Gray

#3 26-09-2006 20:51

Beetle

nee, gewoon via een UTP kabel.

#4 29-09-2006 20:27

Matias
Website

Je hebt 2 keer hetzelfde modem gekocht? Misschien oververhit deze makkelijker ofzo. Ik zou een ander modem aanschaffen smile

#5 29-09-2006 23:38

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

De zyxels prestige 600 serie staat bekend om veel problemen, je kan beter wachten op de nieuwe of kijken naar linksys of draytek.

smile

#6 30-09-2006 01:15

Matias
Website

Ik bedenk me overgens net iets. Ga eens naar System Preferences > Network > Selecteer Ethernet > Klik op Configure > Kies het laatste tabblad: Ethernet > Bij de drop-down box moet de boel op automatic staan. Als deze op manual staat kan het zijn dat je je router overbelast.

#7 30-09-2006 10:17

Chartreuse
@ Luilekkerland

HSL schreef:

De zyxels prestige 600 serie staat bekend om veel problemen

Meen je dat nou? Hij staat hier toch ook al een tijd, en de enige keer dat hij het niet deed, was toen de stroom uitviel wink Veel verkeer en veel verbindingen moet hij ook aankunnen, dat gebeurt hier regelmatig.

Sometimes the fluffy bunny of incredulity zooms around the bend so rapidly that the greyhound of language is left, agog, in the starting cage.

#8 30-09-2006 15:58

trabant
@ Luilekkerland

De ZyXEL Prestige 600 is een router met ingebouwd ADSL-modem. klein verschil. wink
Hij moet wel z'n warmte kwijt kunnen, maar het is verder net een Trabant: er läuft und läuft und läuft...
Miaar misschien genereren wij wel niet zoveel verkeer?
Bij aankoop hebben we nagenoeg alle poorten dichtgegooid en bij de verhuizing doodleuk het ding op z'n nieuwe plek ingeprikt: c'est tout. Deden alle apparaten het maar zo mooi.
Ik heb wel eens het idee dat ik die dikke manual voor nop heb uitgeprint.

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#9 02-10-2006 17:40

Beetle

Matias schreef:

Je hebt 2 keer hetzelfde modem gekocht? Misschien oververhit deze makkelijker ofzo. Ik zou een ander modem aanschaffen smile

Nee ik heb er geen 2 gekocht maar ik heb hem terug laten op halen door EDPnet en een nieuwe laten bringen.

Matias schreef:

Ik bedenk me overgens net iets. Ga eens naar System Preferences > Network > Selecteer Ethernet > Klik op Configure > Kies het laatste tabblad: Ethernet > Bij de drop-down box moet de boel op automatic staan. Als deze op manual staat kan het zijn dat je je router overbelast.

Dit staat op automatic dus ik denk niet dat het dat kan zijn.

Nu weet ik niet wat veel verkeer is voor een modem maar ±150   300Kbs verkeer (up+down) en z'on 80   150 verbindingen en dat ±12uur per dag. Is dat veel voor een modem?

En welke modem zou ik dan wel het beste nemen?

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB