MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#26 28-06-2009 20:37

Fritsie01

Re: autocad op mac osx

Is er al iemand die AutoCad zonder problemen en stabiel inclusief de Windows shortcuts heeft draaien onder Virtual Box met Win XP pro SP3 (voorkeur) of VM Fusion? De laatste post is van sept 2008.
Ik hoor het graag.

#27 28-06-2009 22:02

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Ik draai hier in VMWare Windows XP SP3 met AutoCAD stabiel op een Macbook.
Voor het echte renderwerk schakel ik wel over naar Bootcamp is toch een stuk sneller.
Is het voor jou oriëntatie of heb je een specifiek probleem?

edit: overigens werk ik sindskort ook met Bricscad en draait ontzettend stabiel en nog geen problemen met autoCAD <-> Bricscad files ook in de meer complexe modellen. Helaas is Bricscad ook voor Windows.

Laatst bewerkt door ocramarco (28-06-2009 22:05)

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#28 28-06-2009 22:08

Martiniman
@ Tikibad

Autocad draait prima op VB. Zelfs met 3D versnelling.

#29 28-06-2009 23:03

Fritsie01

Een vriend die met zijn eigen eenmanszaak AutoCad, wil -indien mogelijk- overstappen van een PC op een iMac.
Vandaar.

#30 30-11-2009 21:15

Thomastk

Hoi.

Ik heb sinds kort een MBP 13'' de instapversie. wel heb ik er 4gb geheugen in gebouwd.
ik draai Autocad2009 via Parralels Desktop 4.0.
alles werkt prima en soepeltjes, op 1 ding na. zodra ik met mn muis in het tekenveld kom, dan hapert hij. en voor een tekenaar is er haast niets irritanter dan niet weten waar je curser zich bevind.
weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

ps. dit probleem heb ik zowel met een draadloze optische muis als met mn mousepad.

Laatst bewerkt door Thomastk (30-11-2009 21:16)

#31 04-12-2009 09:23

sturb
@ Roermond
Website

Hoi,

hier op mijn iMac heb ik er geen last van. Maar ik werk dan wel in de full screen mode van VMware. In unity mode had ik er ook wel eens last van.
Op het moment van switchen van mail of elk ander mac programma naar autocad dan moest hij even nadenken leek wel.

Ik heb ook nog iets.... Ik kan niet meer vinden waar ik de shortcuts kan aanpassen. Heb een nieuwe install van autocad gedaan en de l verwijst nog steeds naar de line tool en niet naar de pline.... en in de Customie > interface > shortcuts staat hij niet.

Iemand?

#32 05-03-2010 12:14

gvdheyden

er is sinds heel kort een nieuwe cad dwg editor op de markt gekomen die ook nog eens heel goedkoop is (autocaad look a like programma) wat OOK op mac gaat draaien. De ontwikkelaar zoekt nog beta testers heb ik van de leverancier uit den bosch begrepen. Ikzelf heb het al op PC getest en werkt fantastisch. Ik wacht even de beta van die mac uitvoering af voor ik bestel. De site daarvan is www.cadez.nl daar zie je het vanzelf staan bij ARC+EXEcutive.

#33 28-05-2010 09:01

sturb
@ Roermond
Website

Inmiddels bestaat er een pre-release beta versie van Autocad for Mac!!!!

Ik heb zojuist een uitnodiging gekregen om de pre-release te testen. Wil je dat ook? Dan moet je naar https://beta.autodesk.com/login.html gaan en even een account aanmaken.
Maar dat wil nog niet zeggen dat je tot de beta toegelaten word. Ik moest een week of twee wachten, een vriend van me die zich op dezelfde dag aangemeld heeft, heeft nog steeds geen uitnodiging gekregen!

Ik ga hem nu instaleren en even testen... Alleen mag ik er helaas geen screenshotjes van posten.

#34 28-05-2010 09:17

marloez
Moderator
@ Amsterdam
Website

Misschien mag je er wél screenshots van maken als je de ontwikkelaars beloofd dat in een mooi voorpagina artikel te doen voor MacMinds.net...? whistling Zou je dat eventueel willen doen?

"You must first know the rules, and then break them in an intelligent way." Paul Rand, Designer

#35 28-05-2010 10:35

sturb
@ Roermond
Website

Zal wel eens even kijken of ik iets van screenshots mag posten. Maar ben er bang voor, de NDA was erg lang. Na het debacle van het lekken van screenshots op een italiaans forum is die user gebanned. En dat wil ik niet veroorzaken smile

Heb het deze week nog erg druk, maar ik zal volgende week eens kijken.

#36 28-05-2010 23:33

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Hmm heb dat account vorige week gemaakt maar heb geen uitnodiging sad

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#37 29-05-2010 16:27

sturb
@ Roermond
Website

Ik heb rond dezelfde periode aangevraagd. Wel heb ik het aangevraagd met mijn tue.nl email adres en de Technische Universiteit Eindhoven / architecture als bedrijf. Misschien dat dat iets uitgehaald heeft. Hoor van meer mensen dat ze nog niks hebben ontvangen.

Hmm er is iets veranderd in het forum, er staat nu met rode letters het volgende:

Confidentiality
No posting of any details, including screenshots, questions or rumors in the public domain. That includes but is not limited to public web sites or discussion groups. The requirements are outlined in the NDA

Ga het niet riskeren om uit het beta programme gegooid te worden.

Laatst bewerkt door sturb (29-05-2010 16:28)

#38 29-05-2010 20:33

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Ok ja ik zag nu ook dat ik automatisch mijn G5 erin had gezet. Lijkt me dat intel voor hun interessanter is dus heb nu ook mijn Macbook erin gezet.
Maargoed ik merk het vanzelf ben heel erg benieuwd ernaar.

#39 30-05-2010 17:24

Martiniman
@ Tikibad

Onze zweedse vrienden hebben m uiteraard ook smile.
Als je daar beelden van post.... whistling

Laatst bewerkt door Martiniman (30-05-2010 17:25)

#40 30-05-2010 17:40

3dGuy

sturb schreef:

Ik heb rond dezelfde periode aangevraagd. Wel heb ik het aangevraagd met mijn tue.nl email adres en de Technische Universiteit Eindhoven / architecture als bedrijf. Misschien dat dat iets uitgehaald heeft. Hoor van meer mensen dat ze nog niks hebben ontvangen.

Hmm er is iets veranderd in het forum, er staat nu met rode letters het volgende:

Confidentiality
No posting of any details, including screenshots, questions or rumors in the public domain. That includes but is not limited to public web sites or discussion groups. The requirements are outlined in the NDA

Ga het niet riskeren om uit het beta programme gegooid te worden.

Hey mooi dat Autodesk zich nu ook op mac gaat richten ;-)

Mag je ook niets zeggen over je ervaringen met de Beta?

#41 31-05-2010 16:58

Martiniman
@ Tikibad

Ben vooral ook benieuwd of de licenties wat recessievriendelijker worden:

- Overdraagbaar. Als bedrijf X failliet is dat je Autocad kan overnemen (net als bij Adobe).
- Goedkoper. Autodesk moet toch enorm jeuk krijgen van al die architectenbureaus die 100% Sketchup installeren en nog maar 2 tekenaarstations met AutoCAD LT uitrusten. 5000 euro voor niet overdraagbare licenties is gewoon te veel. Een Makita verkoop ik ook gewoon door mocht ik daar zin in hebben.

#42 15-10-2010 16:27

3dGuy

Kreeg net een mailtje Van AutoDesk dat AutoCad 2011 voor Mac nu officieel is gelanceerd.

Wie niet mee deed aan de beta AutoCAD 2011 for Mac trial kun je via onderstaande link downloaden
http://www.autodesk.com/autocadmactrial

#43 16-10-2010 13:24

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Martiniman schreef:

Ben vooral ook benieuwd of de licenties wat recessievriendelijker worden:

- Overdraagbaar. Als bedrijf X failliet is dat je Autocad kan overnemen (net als bij Adobe).
- Goedkoper. Autodesk moet toch enorm jeuk krijgen van al die architectenbureaus die 100% Sketchup installeren en nog maar 2 tekenaarstations met AutoCAD LT uitrusten. 5000 euro voor niet overdraagbare licenties is gewoon te veel. Een Makita verkoop ik ook gewoon door mocht ik daar zin in hebben.

Helemaal gelijk in. Ik zie eigenlijk de toekomst in abonnementen op licenties zoals bij antivirus software veel gebeurd. Ik heb nu ook een abonnement op een studentenlicentie van Adobe. Voordeel is dat de ontwikkelaar een redelijk vast inkomen heeft en de termijn van overstappen naar nieuwe software bij gebruikers kleiner wordt (dit zit immers in je abonnement). Ik ben zelf Beta tester geweest en ik vond de mac versie fantastisch werken dus ik verwacht wel dat ze hier terrein gaan terug pakken.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB