MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 02-10-2007 00:09

promopix

CRM software voor Mac

Dag,

Wij gebruiken al 7 jaar Businessbase. Maar hebben voortdurend het gevoel dat dit het niet helemaal is. Te veel klikken en zelf koppelingen aan moeten brengen.

Wat we zoeken is een centrale crm database van waaruit we op relatieniveau en projectniveau snel kunnen werken. Automatische koppeling van inkomende en uitgaande e-mail, automatische koppeling van office documenten en pdf files. We zoeken een intuïtieve gebruikersinterface voor 5 clients.

We kennen het bestaan van iProfit, Daylite, Now, ECOrganizer etc. maar zijn erg nieuwsgierig naar ervaringen van langdurige echte gebruikers.

Alvast bedankt.

#2 28-10-2007 12:47

Marked
@ Amersfoort
Website

Re: CRM software voor Mac

Ik heb in het recente verleden contact gehad met BusinessBase en zij wisten me te vertellen dat ze geen Mac-versie hebben... Strange.... oops

"A little greed can get you a lot of stuff."

#3 27-11-2007 17:37

Marked
@ Amersfoort
Website

Ik heb mogelijk een geschikt pakket gevonden, namelijk het net door FileMaker uitgebrachte Bento. Jammer is het alleen dat het gemaakt is voor Leopard en nog in demo fase zit. Vanaf januari verkrijgbaar.

http://www.filemaker.com/products/bento … rials.html

#4 27-11-2007 21:50

Freespirit
@ Zwolle
Website

Contactizer Pro of Express van Objective Decision is misschien wat voor je. http://www.objective-decision.com/ Ook heb je nog het Nederlandse CRM4MAC als dat nog ontwikkelt wordt (al een tijdje stil bij hun).

#5 27-11-2007 22:19

Marked
@ Amersfoort
Website

Thanks! Dat CRM4MAC ligt al een tijdje stil heb ik het idee. Ik heb net de Contactizer trial geïnstalleerd. Slimme gasten zijn dat; die laten je meteen je complete Mail, iCal etc. importeren in het systeem. wassat

#6 28-11-2007 08:30

Martiniman
@ Tikibad

Ik weet niet wat voor bedrijf je hebt, maar ik zou een online CRM wel heel handig vinden. Kun je ook als je onderweg bent eens inloggen en informatie opzoeken. Ik heb geen idee of daar iets voor is, maar het zal vast wel.

#7 28-11-2007 08:38

Martiniman
@ Tikibad

#8 20-12-2007 15:45

Martiniman
@ Tikibad

Dit topic is ineens voor mezelf interessant geworden. Heeft iemand een PHP/MySQL CRM/PM systeem draaien in de designbusiness? Ik kom net ook nog Tutos en OpenProject tegen. Zien er ook wel goed uit.

#9 20-12-2007 15:56

HansenOFFLine

hsl was daar toch mee bezig?

#10 03-01-2008 18:10

iCoen
@ Overasselt
Website

Martiniman schreef:

Dit topic is ineens voor mezelf interessant geworden. Heeft iemand een PHP/MySQL CRM/PM systeem draaien in de designbusiness? Ik kom net ook nog Tutos en OpenProject tegen. Zien er ook wel goed uit.

Ik ben op dit moment ook met de ontwikkeling bezig van een soortgelijk systeem. Het is in eerste instantie bedoelt als online-toepassing, met meerdere mogelijkheden. Volledig modulair, dus ben in principe vrij om ermee te doen wat ik wil.

Het orginele plan was om er een facturatiesysteem van te maken, met daarin de mogelijkheid om het uit te breiden. Maar ik heb besloten om het algemener te maken en mensen meer zelf te laten kiezen wat voor modules ze erin willen hebben.

Meer informatie vind je in mijn planning voor dit nieuwe jaar! smile

Als dit gezien word als spam, haal het maar weg. Ik vind het een gerelateerde link...

#11 05-02-2008 14:39

r2g
@ Maastricht
Website

Martiniman schreef:

Ja, ik draai al langer met een CRM/PM online. Heb er diverse gebruikt en nu gekozen voor vtiger ook in het nederlands te krijgen. Met koppelingen naar een cms als joomla en bv een boekhoud pakket als osfinancial of exact. Het is open source en kan ook zowel gehost, als asp of als lokale installatie draaien.
PB maar voor meer info.

Cheers, Remco

#12 09-04-2008 14:58

buxx
@ ~ 53°N / 006°E
Website

Ik zoek iets soortgelijks en dan ook als online applicatie dat op een interne server kan draaien.
Voor de kennis in het bedrijf wil ik een wiki gebruiken, maar voor het CRM gebeuren zoek ik nog iets.

Nu ben ik SugarCRM tegengekomen, ze zeggen een commercial open source project te zijn.
Nu kom ik alleen een dure betaalde versie tegen, het open source gedeelte ben ik nog niet tegengekomen. Iemand ervaring ermee? Of wetende of er iets vergelijkbaars verkrijgbaar is?

ciao...

#13 09-04-2008 15:23

r2g
@ Maastricht
Website

Hoi Buxx,

Vtigercrm is een afsplitsing van sugarcrm en volledig open source cool.
Op de download van sugarcrm moet je zoeken naar de: Sugar Community Edition voor de gratis variant. Let wel, voor veel ondersteuning wordt bij sugercrm al snel verwezen naar de betaalde varianten crying.

Voor vtigercrm kijk je op www.vtiger.com innocent.

Cheers, Remco

#14 09-04-2008 15:34

buxx
@ ~ 53°N / 006°E
Website

Dank je. Ik vindt het een vreemde constructie, een commercieel product, met een OS achtergrond.

ciao...

#15 09-04-2008 16:04

r2g
@ Maastricht
Website

Wat vind je vreemd? innocent

Opensource beschrijft de praktijk die in productie en ontwikkeling vrije toegang geeft tot de bronmaterialen (de source) van het eindproduct.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Open_Source

Sugarcrm kiest er enkel voor de ondersteuning te laten betalen. Dat het merendeel van de OpenSource projecten die ondersteuning ook gratis doen is nergens vastgelegd in de licenties. Dat mag je eerder als een geluk zien dan 'normaal'. woot
Het is dus een openSource product met commerciele ondersteuning, precies andersom dan menigeen denkt te weten en te begrijpen bij de term OpenSource.

Wil je ook gratis ondersteuning kijk dan bij vtiger, daar vind je alle ondersteuning ook op het forum als je er zelf moeite voor doet. En ook vtiger heeft de mogelijkheid van betaalde ondersteuning, alleen dat wordt daar minder aan de grote klok gehangen. Die betaalde ondersteuning is vaak van belang voor grotere organisaties die een ander willen kunnen aanspreken op het niet functioneren van de software en niet enkel de hand in eigen boezem shouting willen steken.

Cheers, Remco

#16 06-05-2008 01:55

rogiertje
@ Reykjavik
Website

Ik ben zelf enorme fan van Highrise CRM, dit is echter webbased. Gemaakt door 37 Signals die hebben gekozen voor het platform Ruby. Higrise zijn grootste sterkte = KISS

Check: http://www.highrisehq.com

R

Mac & Quicksilver geek :-) rogier.tumblr.com

#17 09-06-2008 16:20

buxx
@ ~ 53°N / 006°E
Website

Ik heb er 2 gevonden die veen op elkaar lijken, sterker nog de tweede is de afgelijde van de eerste:

Sugar CRM en VTiger
http://www.sugarcrm.com/crm/
http://www.vtiger.com/

Maar wat is het verschil in het werken ermee, iemand ervaring met een van deze twee?
Van SugarCRM is een commerciele versie, dan heb je 100% ondersteuning van hun helpdesk en een gratis community versie.

ciao...

#18 02-11-2009 17:07

robbertug

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik reageer op een hopeloos oud topic, maar wilde Efficy CRM graag ook even benoemen als MAC compatible CRM systeem. Laat dat nou ook heel toevallig mijn nieuwe werkgever zijn :-).

Efficy is ontwikkeld voor en PC's en voor MACs. Aangezien het web-based is en sindskort compatible is met onder andere MAC MAIL, wilde ik het hier graag onder de aandacht brengen.

Succes!

Laatst bewerkt door robbertug (30-11-2009 10:20)

#19 18-03-2010 15:07

eddyfever

robbertug schreef:

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik reageer op een hopeloos oud topic, maar wilde Efficy CRM graag ook even benoemen als MAC compatible CRM systeem. Laat dat nou ook heel toevallig mijn nieuwe werkgever zijn :-).

Efficy is ontwikkeld voor en PC's en voor MACs. Aangezien het web-based is en sindskort compatible is met onder andere MAC MAIL, wilde ik het hier graag onder de aandacht brengen.

Succes!

Vertel die nieuwe werkgever dan maar dat die een nieuwe site moet gaan maken,
want dit is toch niet overzichtelijk!

#20 03-04-2011 20:47

pineapple

Bij deze een nieuw bericht op een oud topic, misschien weten nog meer MacMinders een goed pakket?

highrisehq is idd een goed het bedrijf  37 signals is een begrip op het gebied design etc. ze hebben veel goede tutorials ed.

Zelf ben ik zowel een Filemaker fan als een drupal fan. Drupal heeft civic crm die helaas een matige interface.
In FileMaker gebruik ik http://www.azorsoftware.nl

Voor meer die ik in mijn zoek tocht heb onderzocht
http://osx.iusethis.com/search?q=crm

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB