MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 06-09-2007 11:10

quadraat

itunes applescript

hé daar,

Ik zoek een applescript die een random song uit een itunes playlist afspeelt. Ik heb iets dergelijks gevonden, maar het vraagt mij welke playlist ik wil pakken, elke keer bij het opstarten van het script. Misschien kan iemand mij helpen. Het moet dus allemaal automatisch lopen, zonder prompts e.d.  In principe is dit script wat ik nodig heb: http://www.dougscripts.com/itunes/scrx/ … aylist.zip
Alleen dan wil ik die prompts niet, dus het moet alles direct uitvoeren.

Weet iemand een oplossing?

q

#2 06-09-2007 12:30

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Re: itunes applescript

Volgens de omschrijving in de zip doet hij dit gewoon toch, of begrijp ik je verkeerd ? (geen mac bij de hand sad)

zip schreef:

This is a very simple script with only a couple of options.  Pick a Playlist can choose a random playlist or let you pick one of your custom playlists from a list.  It can then either play the first track of that playlist, or play one randomly.

When you first launch the script, you can set these preferences permanently.  Once set, you will need to re-install the script (from the .sit archive), or open it in Script Editor to change the options.

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#3 06-09-2007 12:31

kjeld
Pro
@ Amsterdam
Website

Volstrekte willekeur:

Code:

tell application "iTunes"
    play some item of every playlist
end tell

#4 06-09-2007 12:42

quadraat

sexybiggetje schreef:

Volgens de omschrijving in de zip doet hij dit gewoon toch, of begrijp ik je verkeerd ? (geen mac bij de hand sad)

zip schreef:

This is a very simple script with only a couple of options.  Pick a Playlist can choose a random playlist or let you pick one of your custom playlists from a list.  It can then either play the first track of that playlist, or play one randomly.

When you first launch the script, you can set these preferences permanently.  Once set, you will need to re-install the script (from the .sit archive), or open it in Script Editor to change the options.

Niet geheel permanent dus, ik moet elke keer weer die playlist selecteren. Hij opent 't script overigens in scripteditor voordat je 'm kan uitvoeren. Hoe voert ie 'm direct uit??

#5 06-09-2007 12:49

quadraat

kjeld schreef:

Volstrekte willekeur:

Code:

tell application "iTunes"
    play some item of every playlist
end tell

thx, werkt. heb 'm beetje aangepast naar de playlist naar keuze en 't doet wat ik wil nu. Enige probleem is nu dus dat het script direct uitgevoert moet worden.. zonder dat ik handmatig op uitvoeren moet drukken.

q

#6 06-09-2007 12:51

kjeld
Pro
@ Amsterdam
Website

Bewaar het script als programma (zonder dialoogvenster) en je laat hem dan bij opstarten van je mac direct openen (systeemvoorkeuren / accounts / inloggen). Of je laat iCall het script op een bepaald tijdstip openen.

#7 06-09-2007 13:02

quadraat

cool, all working. bedankt!

#8 06-09-2007 23:56

rudi
Pro
Website

domme vraag van mij wellicht: welk doel dient dat script in verhouding tot de normale shuffle modus van iTunes?

#9 07-09-2007 23:45

BOlle

Volgens mij pakt het script alleen playlists. De standaard shuffle in iTunes pakt standaard de hele muziekbibliotheek.

#10 08-09-2007 09:05

rudi
Pro
Website

Dat is niet zo. Als je shuffle gebruikt met de knop links onder shuffelt ie door de huidige selectie binnen je playlist, en met party shuffle kan je kiezen uit welke lijsten itunes mag putten.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB