MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 20-09-2006 16:56

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Het Show-off topic

Yo MacMinded,

In dit topic mag je je eigen grafische en illustratieve werk showen.

Ik begin maar met mijn meest recente werk. Een wallpaper.

http://img239.imageshack.us/img239/6603/beautyiz6.th.jpg
Klikkelbaar

Gegroet, Mac Daddy!!!cool

Moderatie door Freek: verplaatst en openingspost aangepast smile

Laatst bewerkt door Mac Daddy (20-09-2006 17:05)

www.paaj.nl | Clients from hell

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#2 20-09-2006 16:58

Klaus
Pro
@ Beernem, West-Vlaanderen
Website

Re: Het Show-off topic

Mss hoort zo'n topic wel als sticky in elk specifiek forum en niet in de Coffee Corner?

#3 20-09-2006 16:58

momono
Moderator
@ Haarlem
Website

Ik vind de combi van de realistische dame tegenover de gestyleerde palmbomen wat minder... ik zou de palmbomen ook realistischer maken wink

#4 20-09-2006 17:01

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Als hij als sticky in elk specifiek forum kan is het ook leuk ja.
Ik zat ook eerst te twijfelen in het grafische forum of hier, maar het leek mij leuk als er van alles voorbij zou komen qua creatieve uitingen.
Dat inspireert alleen maar lijkt mij.

Ik zal eens kijken of ik die palmbomen wijzig. Vanavond eerst maar ff op zoek naar een goed palmboom.

Of ik stileer de dame nog wat meer.wassat

Laatst bewerkt door Mac Daddy (20-09-2006 17:02)

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#5 20-09-2006 17:11

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Klaus schreef:

Mss hoort zo'n topic wel als sticky in elk specifiek forum en niet in de Coffee Corner?

Mee eens klaus. Deze gaat naar Grafisch & Illustratief.

Yeo, i know
[nevermind]

#6 20-09-2006 18:17

hietahh

Iemand gaat bemiddelen tussen Nederlandse potential buyers en Portugese makelaars bij het aankopen van een tweede huis in Portugal. Dit wil hij voornamelijk per email gaan doen. Hij wil klanten winnen via een website, en daarvoor ben ik ingehuurd.

De website moet een korte beschrijving omvatten, en daarbij een formulier met een minimum-aantal invoervelden, zodat men meer informatie aan kan vragen. Hij krijgt de invoer van het formulier binnen, en vanaf daar handelt hij het af.

Het is de bedoeling dat de website gevonden gaat worden via Google, en dat mensen die zijn site aanklikken in een betrouwbaar ogende omgeving terecht komen, en overgaan tot de aanvraag van extra informatie. Om dit te bereiken heb ik in de lay-out wat foto's gezet die in Portugal gemaakt zijn, en Portugal uitstralen (vissers, stadsgezichten). Om het 'natuurlijke' te onderstrepen, heb ik een houten achtergrond gemaakt.

Wat denken jullie ervan?

http://img143.imageshack.us/img143/8927/kleinhc0.jpg
(*klik voor vergroting)

Laatst bewerkt door hietahh (20-09-2006 18:20)

#7 20-09-2006 18:21

Wardos
@ Brussel
Website

Is dat gewoon gemaakt met iWeb?

- ))<>(( Forever -

#8 20-09-2006 18:53

Digideon
@ tussen DB en EH
Website

Dat was eerlijk gezegd ook het eerste wat in mij opkwam... blushing

past niet in sig

#9 20-09-2006 19:18

momono
Moderator
@ Haarlem
Website

Hey Hiettah... ziet er mooi uit hoor. Enige wat nog ff wat aandacht behoeft zijn de kadertjes met de tekst 'Natuurlijk wonen in Portugal'... die staan nu zo miniem geroteerd. Of roteren of gewoon recht laten staan wink

#10 20-09-2006 19:22

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

momono schreef:

Hey Hiettah... ziet er mooi uit hoor. Enige wat nog ff wat aandacht behoeft zijn de kadertjes met de tekst 'Natuurlijk wonen in Portugal'... die staan nu zo miniem geroteerd. Of roteren of gewoon recht laten staan wink

Mee eens! Op deze manier ziet het eruit of het een foutje is... dus veel meer roteren of recht zetten.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#11 20-09-2006 19:34

hietahh

Laat ik het houden op 'geinspireerd op iWeb'. Als je iWeb opent zie je wellicht enige gelijkenis, maar hopelijk niet teveel.

Ik zal het dan nog wat schever zetten. Ik heb het idee dat daar zoiezo iets fout gegaan is; de letters lijken iets schever dan de vakjes?

#12 20-09-2006 19:39

momono
Moderator
@ Haarlem
Website

Bij nader inzien tongue de linkerbovenfoto mag meer geroteerd worden naar links, de rechterbovenfoto iets meer naar rechts en de foto links van die tekst iets meer roteren naar links... de brood tekst mag wel een paar pixeltje kleiner en er is wel erg veel hout totdat het formulier begint. De dropshadow achter de foto's mag ook wel ietsjes minder wink

#13 20-09-2006 20:01

Arno
Pro
@ Oud-Beijerland
Website

Denk je niet dat het erg zwaar gaat worden met zo'n grote achtergrondfoto (dat hout)?

Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Acda & De Munnik

#14 20-09-2006 20:50

behappy
@ amsterdam
Website

Ik vind persoonlijk dat hout niet te zwaar, wel moet ik momono gelijk geven en zijn de corpsen erg groot het contactformulier is erg lomp onderin. En ik vind hem overall nogal saai, dr kunnen wat mij betreft wel wat meer elementen in, en misschien moet je ook iets meer in de breedte gaan. Ben in ieder geval benieuwd waar het naar toe gaat.

#15 20-09-2006 21:38

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Zo ik heb even de palmbomen gewijzigd.wink
http://img131.imageshack.us/img131/8939/beautysa5.th.jpg
Klikkelbaar

Laatst bewerkt door Mac Daddy (20-09-2006 21:38)

#16 20-09-2006 21:42

behappy
@ amsterdam
Website

@macdaddy

ik vind hem wel leuk, maar niet echt knallend, dr mag naar mijn gevoel iets meer gebeuren, het beeld zelf spreekt nu een beetje een sfeer uit van: " Hmm ik ben nu op een onbewoond eiland mooi te zijn, maar niemand kan van mij genieten ". Misschien moet er iets meer detail in het zand komen, misschien zelfs een klein beestje dat naar haar kijkt.

ik mis een beetje een verhaal

verder zijn de outlines wel mooi hoor, alleen qua overall beeld mis ik iets

#17 20-09-2006 21:43

momono
Moderator
@ Haarlem
Website

Yo! Ik vind het beter zo wink

#18 20-09-2006 21:45

Mac Daddy
@ Mokum
Website

behappy schreef:

@macdaddy

ik vind hem wel leuk, maar niet echt knallend, dr mag naar mijn gevoel iets meer gebeuren, het beeld zelf spreekt nu een beetje een sfeer uit van: " Hmm ik ben nu op een onbewoond eiland mooi te zijn, maar niemand kan van mij genieten ". Misschien moet er iets meer detail in het zand komen, misschien zelfs een klein beestje dat naar haar kijkt.

ik mis een beetje een verhaal

verder zijn de outlines wel mooi hoor, alleen qua overall beeld mis ik iets

Ik snap je denk ik. Ik zal is over een 'verhaaltje' nadenken.

#19 21-09-2006 00:23

OohDie
Pro
@ Arnhem

@ Mac Daddy, o.k. het toverwoord is hier compositie!

En dat is eigenlijk wat ik het meeste mis.
Heb je wel nagedacht over de compositie en beeldopbouw van je illustratie?
Was is het hoofdmotief en wat wil je vertellen.

Compositie is een ordening van de elementen in het beeldvlak. En geen grote puinhoop van elementen in een beeldvlak. De elementen die je gebruik (de palmbomen) zouden je hoofdmotief (de leuke dame) moeten versterken. Door de rommelige opzet zoals het nu is versnippert het beeld en dus ook de aandacht enorm. Eerlijk gezegd mis ik alle samenhang in het beeld. Je zou bij het opbouwen van je beeld een paar regels kunnen hanteren b.v. de "gulde snede" of de "regel van drie" of een "driehoeks compositie" maar geen van alle tref ik in dit beeld aan.

Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat een rommelig aandoende illustratie, schilderij of foto per definitie slecht is. Een voorbeeld dat werkt misschien het beste, en laat ik dan gelijk een goed voorbeeld nemen. De Nachtwacht je zou misschien denken maar daar word je ook afgeleid door allerlei mogelijke details en toch is dat niet zo. Zonder dat de aanschouwer het eigenlijk in de gaten heeft wordt hij weldegelijk naar het hoofdmotief in het schilderij getrokken. Rembrandt gebruikt hiervoor verschillende technieken bijvoorbeeld "de regel van drie" maar ook de clair-obscur  (afwisseling van licht en donker) met een groot gevoel voor evenwicht en zeker niet onbelangrijk de compositielijnen (gevormd door lansen, geweren en gestrekte armen).

Wel even genoeg zo over compositie geloof ik (en dan ben ik over het kleur gebruik nog niet begonnen wink ) Maar in het kort komt het dus hier op neer, probeer een punt van focus te vinden in je beeld (je onderwerp) en laat de aanschouwer zich niet te veel verliezen in de warboel van elementen.

Damn het is al weer veel te laat voor mij om dit zo allemaal te tikken. Als je vragen of opmerkingen hebt hoor ik het graag natuurlijk. Kan er altijd nog dieper op ingaan.

#20 21-09-2006 07:08

Jim
@ Utrecht
Website

@Hiettah: Ik vind deze design erg mooi. En eerlijk gezegt associeer ik het helemaal niet met iWeb, dit is smaakvoller. Toch denk ik inderdaad dat je eens moet luisteren naar wat hier gezegt wordt, want zij hebben ook weer gelijk.

Verder wens ik je heel veel succes dit goed te verwezelijken op het web, want dat word weer een ander verhaal. En dan heb ik het vooral over het formulier enz.

Groet.

Edit: Bij nader inzien, doet het me een beetje denken aan T-Mobile smile

Laatst bewerkt door Jim (21-09-2006 07:43)

#21 21-09-2006 12:29

kjeld
Pro
@ Amsterdam
Website

Boek in samenwerking met kunstenaar.
(PDF beschikbaar; zie rechterzijde venster: “September 21’)

Afgerond verhaal in een verhaal uit een boek van Paul Auster. Mooi detail: eindigt op de laatste pagina, helemaal rechtsonder met ‘[…] the film is over.’ Zie het zetwerk wat de uitdaging was.

kjeld

#22 21-09-2006 12:40

renn
Pro
@ Yo' mama's house!
Website

kjeld schreef:

Boek in samenwerking met kunstenaar.
(PDF beschikbaar; zie rechterzijde venster: “September 21’)

Afgerond verhaal in een verhaal uit een boek van Paul Auster. Mooi detail: eindigt op de laatste pagina, helemaal rechtsonder met ‘[…] the film is over.’ Zie het zetwerk wat de uitdaging was.

kjeld

Veelbelovend werk! Ziet er goed uit.

#23 21-09-2006 14:07

Chartreuse
@ Luilekkerland

Dit is eigenlijk mijn hoekje niet, maar toch even een compliment voor

Mag ik daar heel hebberig van worden?

kjeld schreef:

Mag ik vragen hoe dat met de rest van de tekst is gegaan? Op p. 15 van de pdf staat bijvoorbeeld een flinke witruimte tussen 'put' en 'down', wat natuurlijk bij de betekenis aansluit, maar is er op elke pagina gekeken naar eventuele betekenissen? Zo ja, dan ga ik nog eens wat aandachtiger lezen (jammer, maar te begrijpen dat hij niet te printen is).

Sometimes the fluffy bunny of incredulity zooms around the bend so rapidly that the greyhound of language is left, agog, in the starting cage.

#24 21-09-2006 14:11

GoingStrong
@ 026

Ik neem even de vrijheid een beeld te posten van een van de andere leden. Op de site van Salty (aka Sally) kwam ik een prachtige plaat tegen, acryl op hout. Ik kan het niet laten die hier even te tonen ....

http://members.home.nl/andre.salters/oud/eyesite/_res/oblh0vut.jpg

#25 21-09-2006 14:45

kjeld
Pro
@ Amsterdam
Website

Chartreuse schreef:

Dit is eigenlijk mijn hoekje niet, maar toch even een compliment voor

Mag ik daar heel hebberig van worden?

Jazeker, graag zelfs. Het beste is natuurlijk om er vast een (of meer wink) te bestellen.
Over de rest van het zetwerk: er is vooral naar de vorm van het geheel gekeken, maar naar een aantal zaken is ook toegewerkt. Puzzelen voor gevorderden, zeg maar.

Dank voor compliment.
kjeld

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB