MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#26 19-02-2008 13:51

Buzz
@ Delft

Re: Airport Express kapot

Jenneke schreef:

Dus die 18 maanden-termijn is misschien van toepassing op apparaten waar men minder voorzichtig mee omspringt.

Nee, die 18 maanden termijn is simpelweg door HardMac uitgerekend aan de hand van de levensduur van alleen die apparaten die na zo'n 18 maanden stuk zijn gegaan. Lees het maar na.

Die van mij staat ook al sinds oktober 2004 onafgebroken aan, werkt nog uitstekend, en mag dus niet meedoen in de HardMac statistieken.

Laatst bewerkt door Buzz (19-02-2008 13:52)

#27 19-02-2008 14:12

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Buzz schreef:

Nee, die 18 maanden termijn is simpelweg door HardMac uitgerekend aan de hand van de levensduur van alleen die apparaten die na zo'n 18 maanden stuk zijn gegaan. Lees het maar na.

Dus ze zeggen.. geef aan dat je apparaat na 18 maanden stuk gegaan is, dan rekenen wij uit dat het gemiddelde levensduur van alle AE's die na 18 maanden stuk gaan 18 maanden is?

Beetje kromme statistieken.

Ik heb hier ook 2 AE's die alletwee zonder problemen al sinds 2004 onafgebroken draaien.

#28 19-02-2008 14:19

danielpunt
@ vlaardingen
Website

Minder voorzichtig mee omspringt? Het kan toch zijn dat er een batch rotte Airports tussen zit?

De Aiport hier werkt gelukkig ook al bijna 3 jaar perfect hier, dus ik ben niet meer zo bang dat deze het opeens niet meer doet. smile

#29 19-02-2008 15:47

EagerBob
Pro
@ 020
Website

Jenneke schreef:

Hmm.. apart. Wij hebben hier een AirPort Express hangen die al 3 jaar onafgebroken werkt. Nooit problemen mee gehad. Dus die 18 maanden-termijn is misschien van toepassing op apparaten waar men minder voorzichtig mee omspringt.

Dat geloof je toch niet zelf ?

#30 06-03-2009 15:54

tinos
@ utrecht

hoi

heb op 16 januari 2009 een nieuwe imac 24" gekocht.
en  op 19 februari 2009 heb ik hem al weer terug moeten brengen , omdat de Airport er uit was geklapt , zeiden ze.
Omdat ik wel met een netwerk kabeltje erop kwam maar zonder dus niet  oops
Het is nu 6 maart en gisteren belde die gozer van Apple me op en zegt dat hij het gewoon doet? Terwijl ze in de winkel ook zelf de Imac hebben getest , en daar deed hij het dus ook niet!
Dus kapot kan het altijd zelfs na 3 weken .
Maar ja heb hem nog steeds niet terug , en wie zegt mij dat die gozer hem wel vervangt , omdat hij zelf tegen me zei , dat er niets aan de hand was.
Voor het zelfde geld doet hij het hier thuis nog niet.sad
Vind het eigenlijk niet normaal , dat je niet gewoon een nieuwe mee terug krijgt. hebt me toch 2000,- euro gekost.
en dan na 3 weken al kapot.

Laatst bewerkt door tinos (06-03-2009 16:05)

iMac 24"
iPhone 3g 16gb zwart

#31 06-03-2009 16:10

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

mijn airport express lijkt ook compleet stuk te zijn,.. ik kan wel verbinden, maar niets instellen,.. heel raar.
hij geeft ook geen internet verbinding door.

vanavond maar even wegbrengen,.. wel jammer dat ik dan weer een paar weken zonder zit.

#32 07-03-2009 14:45

tennapel
Pro
@ Rotterdam
Website

HSL schreef:

mijn airport express lijkt ook compleet stuk te zijn,.. ik kan wel verbinden, maar niets instellen,.. heel raar.
hij geeft ook geen internet verbinding door.

vanavond maar even wegbrengen,.. wel jammer dat ik dan weer een paar weken zonder zit.

Ik neem aan dat je hem al gerest hebt eerst door met een omgebogen paperclip het reset knopje in te drukken? Dat heeft me al een paar keer gered.

Life is a stage, but the play is badly cast * Oscar Wilde

#33 07-03-2009 18:44

Buzz
@ Delft

Inderdaad, er zijn drie soorten resets en het loont zeker de moeite om die te proberen, voordat je een Airport Express als stuk bestempelt.

#34 08-03-2009 10:10

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

heb ze allemaal gehad en het wil nog steeds niet, dus hij ligt nu bij a-Mac, zal over 3 weken wel weer een nieuwe krijgen,.. beetje jammer.

#35 08-03-2009 10:23

Chuck
Ex-Crew

Ik heb er hier nog wel eentje slingeren ergens die ongebruikt in een hoek ligt. Als je daar mee geholpen bent. Er is wel 'iets' met die AE's. Jammer dat Apple het nooit echt een nieuwe schop de goede richting in heeft gegeven.

#36 09-03-2009 10:47

Klaus
Pro
@ Beernem, West-Vlaanderen
Website

tinos schreef:

hoi

heb op 16 januari 2009 een nieuwe imac 24" gekocht.
en  op 19 februari 2009 heb ik hem al weer terug moeten brengen , omdat de Airport er uit was geklapt , zeiden ze.
Omdat ik wel met een netwerk kabeltje erop kwam maar zonder dus niet  oops
Het is nu 6 maart en gisteren belde die gozer van Apple me op en zegt dat hij het gewoon doet? Terwijl ze in de winkel ook zelf de Imac hebben getest , en daar deed hij het dus ook niet!
Dus kapot kan het altijd zelfs na 3 weken .
Maar ja heb hem nog steeds niet terug , en wie zegt mij dat die gozer hem wel vervangt , omdat hij zelf tegen me zei , dat er niets aan de hand was.
Voor het zelfde geld doet hij het hier thuis nog niet.sad
Vind het eigenlijk niet normaal , dat je niet gewoon een nieuwe mee terug krijgt. hebt me toch 2000,- euro gekost.
en dan na 3 weken al kapot.

Tinos, als het airport kaartje kapot is zullen ze dat gewoon vervangen, je kan moeilijk verwachten dat ze je zomaar een volledige nieuwe mac gaan meegeven? Als die DOA is wel ja.

Heb je ook nagekeken of het draadloze netwerk thuis correct functioneert? Dat stond namelijk niet in je berichtje en kan wel belangrijk zijn.

#37 09-03-2009 18:23

tinos
@ utrecht

klaus mijn draadloze netwerk werkt prima hier.
zit er met mijn 2 HP laptops gewoon op.

het is nu al 9 maart , en nog niks verder gehoord.
ga morgen maar eens bellen.
ik hou jullie op de hoogte.

iMac 24"
iPhone 3g 16gb zwart

#38 26-10-2010 11:08

erres

Bij mij is van de gloednieuwe Airport Express de stekker (die dus in het stopcontact gaat) kapot. Wordt volgens Apple niet los verkocht.

Misschien kan ik er eentje overnemen van een "overleden" apparaat??

dank

#39 26-10-2010 14:50

HansenOFFLine

gloed nieuw lijkt mij een garantie geval, tenzij je het verlengsnoer bedoelt waar je bijv. met je bureaustoel overheen bent gereden, dat verlengsnoer kan je vervangen met bijna elk snoer van bijv. een versterker, scheerapparaat etc..

volgens mij kan je een wereldset kopen om rechtstreeks op de apple transformators te doen, dus even laten weten wat er precies kapot is.

#40 26-10-2010 15:07

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Op de airport express zit een zogenaamde 'duckhead' die wel los wordt verkocht (maar ivm leveringsproblemen moeilijk te verkrijgen is). Als de stekker niet zichtbaar beschadigd is dan zou je onder garantie een nieuwe moeten krijgen. Op naar een APR dus.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB