MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 18-09-2006 22:15

syrianos

pro architect zone/thread

ik denk dat er onder de mac community ook een deftig aantal architecten, binnenhuisarchitecten en designers zitten, misschien is het handig ( en mijn stiekem verzoek/wens) om eens een aparte thread op het forum te maken naast de gekende fotografie en video etc.

cad programma's zijn een segment apart in het software-wereldje en is in mijn ogen zeker het overwegen waard voor een innovatieve pro-site als deze

deelt iemand deze mening?

groeten

Laatst bewerkt door syrianos (18-09-2006 22:16)

#2 18-09-2006 22:35

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: pro architect zone/thread

ik heb hem even naar het housewarming verplaatst :-)

en ik gooi het in de groep bij de rest van de crew!

#3 18-09-2006 23:09

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Wij hebben als crew een aantal fora de 'pro' status gegeven. Dit omdat we vanuit onze eigen ervaring weten dat deze fora een vrij groot aantal pro's zullen trekken.
Een architectenforum daar zie ik (spreek nu even voor mijzelf) niet veel heil in. Maar uiteraard zullen we als crew in die behoefte voorzien als daar genoeg vraag naar is. Voor nu gaan we verder met de opzet die nu staat.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#4 19-09-2006 08:20

syrianos

hoe verwijder je een gebruikersaccount? kan nergens de button vinden

#5 19-09-2006 08:22

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Dat kan je niet zelf doen. Stuur HS-L even een PB en dan ruimt die (wanneer hij tijd heeft) de account op.

#6 19-09-2006 08:44

PaKo

Hallo,
Jammer dat er geen architecten onderdeel komt.
Ik zou ook behoeft hebben aan een CAD gerelateerd draadje. Ik weet ook uit de ervaring dat daar veel maccers bij zitten.
Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe release van VW12.5 bijvoorbeeld.
Goed, verder mooie site en ik ga eens kijken of ik voor de internet comunities gemaakt ben.
Groet,

Newbee in het comunity wereldje. Al jaren Mac-er.

#7 19-09-2006 08:56

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

We zeggen niet dat het er niet komt.... we kijken het nog even aan en als er voldoende animo voor is dan komt er ook voor de architecten een aparte plek op MacMinds.

#8 19-09-2006 10:14

RicoRoyal
@ IJsselstein
Website

Mijn eerste bericht op MacMinds.

Ik ben ook pro/voor een architecten plekje op dit forum.
Ben zelf professioneel audio en videoman, enthousiast amateur fotograaf, maar teken met enige regelmaat ook voor een architectenbureau in sketchup en archicad.

Het zou voor mij een toegevoegde waarde zijn als er een forum is waar al deze disciplines samen komen.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe site, het heeft een prettige en vertrouwenwekkende uitstraling wat mij betreft. Goed initiatief!

#9 19-09-2006 10:20

marloez
Moderator
@ Amsterdam
Website

*voor iedereen die ook graag een architect/ 3D/ CAD forum zou willen zien, post dat hier!*

we zijn nog maar vers gestart, en we gaan kijken wat we met alle verzoekjes kunnen gaan doen. Natuurlijk kunnen we nooit aan alle eisen voldoen, maar we proberen het wel! wink

"You must first know the rules, and then break them in an intelligent way." Paul Rand, Designer

#10 19-09-2006 12:29

scab
@ amsterdam

Ben geen Architect, maar wel vanuit mijn vakgebied geïnteresseerd. Kom maar op!

#11 19-09-2006 13:20

beton
@ Antwerpen

marloez schreef:

*voor iedereen die ook graag een architect/ 3D/ autoCAD forum zou willen zien, post dat hier!*

AutoCAD bestaat niet voor de mac, maar ik ben alvast ook pro een pro-CAD forum. wink

#12 19-09-2006 13:23

ROCKSTAR!

Ik zou ook graag zulk forum zien verschijnen en ben ervan overtuigd dat dit mooi gaat passen in het gehele opzet van MM. De creative-pro-fora die er nu zijn zouden mooi vervolledigd worden.

@loez: maak er ajb CAD ipv AutoCAD (windows-only wink)

Laatst bewerkt door ROCKSTAR! (19-09-2006 13:24)

context&concept

#13 19-09-2006 13:23

marloez
Moderator
@ Amsterdam
Website

<-- duidelijk geen Pro-kenner van CAD... niet eens een prosumer! tongue

"You must first know the rules, and then break them in an intelligent way." Paul Rand, Designer

#14 19-09-2006 14:57

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

marloez schreef:

<-- duidelijk geen Pro-kenner van CAT... niet eens een prosumer! tongue

Wel toch? je doet jezelf tekort meisje..lol

On Topic: Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van de Mac (+bijbehorende software) in het architectenwereldje. Denk dat de belangstelling er wel is maar gooi het naar mijn idee maar eerst in het grafisch en illustratief want dat is het toch wel??

#15 19-09-2006 16:17

GoingStrong
@ 026

Ik heb ook wel interesse in een architecten-draadje. Zeker nu we verbouwingsplannen hebben hiero (voor voorjaar 2008).

Deze dus niet wissen a.u.b. grin

#16 19-09-2006 17:29

Midas

Ik had het ook al aan de orde gebracht waar ik vragen over 3D Programma's als Vectorworks of cinema4d kon stellen en dit was het antwoord toen.

Jenneke schreef:

Midas schreef:

Ik hoop hier heel wat uurtjes door te kunnen brengen, dus voor de mensen achter deze site een dikke:P

ik mis alleen een 3D Beeldbewerking topic....

Welkom Midas!

Al je vragen en opmerkingen over 3D Beeldbewerking kun je kwijt in het Fotografie & Beeldbewerking-forum. De omschrijvingen moeten nog even aangepast worden wink

#17 19-09-2006 22:22

Martiniman
@ Tikibad

Yep! Kom maar op met die archihoek!
ArchiCad
Ketsjup
Cinema 4D
En het hele presentatiecircus specifiek voor de architect.

#18 20-09-2006 10:11

JanTube

Ik ben zelf geen pro maar wil als designer wel het beginontwerp maken van ons nieuwbouwproject. Een forum van pro's zou dus welkome lectuur zijn.

Veel energie voor dit knappe initiatief.

#19 20-09-2006 14:51

Martiniman
@ Tikibad

JanTube schreef:

Ik ben zelf geen pro maar wil als designer wel het beginontwerp maken van ons nieuwbouwproject. Een forum van pro's zou dus welkome lectuur zijn.

Veel energie voor dit knappe initiatief.

In hoeverre moet ik dit zien? Zou zeggen schoenmaker blijf bij je leest ;-). Heb slechte ervaringen met klanten die 80% zelf denken te kunnen.

#20 25-09-2006 20:42

Tinnieman

Hoi!

Hier geen architect maar een stedebouwkundige.

Heb best veel ervaring met het werken met tekenprogramma's. In de laatste jaren (te) veel ervaring met het werken in 3D met SketchUp

weet niet of er genoeg animo is voor een speciaal hoekje maar het zal wel een hoekje zijn waar ik veel te vinden zal zijn!

iMok

#21 25-09-2006 22:50

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

stel dat er een hoekje zou komen, wat zou daar de naam dan van moeten zijn? smile

#22 25-09-2006 23:00

Midas

iets met 'ruimtelijke vormgeving'

#23 26-09-2006 00:34

Bart3d

Leuk forum met mooie site, super!!!!
Mee eens, ruimtelijke vormgeving omvat veel.
Werk zelf als ruimtelijk vormgever in de tentoonstellingsbouw en vind een 3d afdeling wel handig hier.
Werk met Vectorworks 11.5, Strata 3Dcx, Sketchup en Adobe

gr Bart3d:)

#24 26-09-2006 08:46

PaKo

Hallo,
Grappig dat mijn allereerste post zo veel reacties uitlokt. Heb direct het gevoel dat het werkt.
Zal vertellen waar ik mee werk. Zoals de meeste mac-architecten (bij mijn weten) wordt er hier getekend met VectorWorks. (12 inmiddels) Tegenwoordig wordt er ook steeds meer getekend met SketchUp. De senior architect hier (zo'n architect die niet zelf op de computer tekent) gebruikt nu zelfs SketchUp voor sommige ontwerp beslissingen. Verder wordt er in een architecten bureua volgens mij ook veel aan presentatie gedaan. Je idee/ontwerp moet toch echt goed voor het voetlicht komen. Hier door zijn photoshop, indesign, keynote maar ook iphoto en imovie programma's die regelmatig tebruikt worden.

Wellicht is "Ruimtelijke Ordening" een goede titel.

Iemand al ervaring met de amerikaanse versie van 12.5 op intel?
Ben benieuwd. We wachten hier nog op de NL versie. Dan kunnen we eindelijk nieuwe iMac's 24" kopen.

Probleem.
Laatst vanuit een topkaart in VectorWorks een uitsnede gemaakt. Alles omgezet naar lijnen. Geëxporteerd naar dwg/dxf en geimporteerd in Sketchup. Toen wilde ik via de functie "Drape" in SU alle top lijnen uitsnijden in een vlak om zo de hoogtes in het terrein goed te kunnen maken. Dit vlak had als texture een GoogleEarth foto. Er ontstonden echter maar voor 20% goede vlakken. Een dag mee gepield, maar geen resultaat.
Imand Ideeën?

Tinnieman schreef:

Hoi!

......In de laatste jaren (te) veel ervaring met het werken in 3D met SketchUp......

@Tinnieman:
Bedoel je te veel omdat sketchup toch zo zijn beperkingen heefd? Het is inderdaad niet altijd even vergeefelijk in het genereren van vlakken bijvoorbeeld. Heb jij tips voor mij?

Newbee in het comunity wereldje. Al jaren Mac-er.

#25 26-09-2006 12:38

ikbenlief

marloez schreef:

*voor iedereen die ook graag een architect/ 3D/ CAD forum zou willen zien, post dat hier!*

Ik meld me!! cool

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB