MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#51 23-04-2007 21:58

Dotcpu
Pro
@ Utrecht

Re: Fotoapparatuur advies

Dat idee kreeg ik ook... "Camera van het jaar! komen echt veel mensen met de vraag of we die Sony nog op voorraad hebben!"...

#52 23-04-2007 22:21

boulonnais
@ breda
Website

de sony alpha is een prima camera door zijn in gebouwde stabilisator.
En de ccd is de zelfde als van de D80.
de mannen van Nikon kunnen zelf geen ccd's maken dus kopen bij jawel sony.
de ruis is zelfs minder als in de D80.

I mac you mac

#53 23-04-2007 22:33

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Oja, ik bedoel het trouwens niet lullig tov die Sonycamera. Kan er zelfs niets over zeggen. Maar het praatje van de verkoper klinkt me een beetje als kul in de oren.

Yeo, i know
[nevermind]

#54 23-04-2007 22:36

Maleise Beer
@ Beersel
Website

boulonnais schreef:

de sony alpha is een prima camera door zijn in gebouwde stabilisator.
En de ccd is de zelfde als van de D80.
de mannen van Nikon kunnen zelf geen ccd's maken dus kopen bij jawel sony.
de ruis is zelfs minder als in de D80.

Da's wel erg kort geredeneerd.
Een camera afbreken enkel op de sensor is belachelijk (vooral als het dan nog dezelfde betreft).
Om het op z'n "auto's" te zeggen: In een Ssanyong zit ook een mercedes motor. wink

Trouwens wat bedoel je met "minder ruis"? Minder ruis bij bepaalde ISO waarden, minder ruis bij lange sluiterstijden? whistling

#55 23-04-2007 22:42

boulonnais
@ breda
Website

dit is geen afkraken van het een of het ander merk.
Een Sony kost misschien maar 800,- en een Nikon 1100,-(met standaard lens)
en ik heb ze alleen een keer in de studio getest met 100 iso en ik vond het beeld uit de Sony mooier

I mac you mac

#56 23-04-2007 22:42

HansenOFFLine

ik heb hier identiek dezelfde ccd en toch heeft deze minder ruis dan de andere?

#57 23-04-2007 22:48

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

Het vierde postje van dit draadje:

fistkikker schreef:

Je zal je geen buil vallen aan de canon, nikon, sony, pentax, olympus dSLR's.
[...]
Mijn schoonvader heeft de sony alpha. Prima camera, al vind ik 'm wat lomp/hoekig en zit de ontspanknop net niet goed. De kitlens erbij is niet geweldig.
[...]

Ik vind de ergonomie goed genoeg, maar niet toppie, net als de lens. Wel veel handige knoppies, net niet op een handige plek. De software, met name de raw-convertor, is ook niet vreselijk handig.
Het is een licht aangepaste konica-minolta en verder echt een goede camera. Ze weten prima hoe ze een goede camera moeten maken. Maar dat weten canon en nikon ook.
Probeer ze alledrie en kijk welke het lekkerst in jouw handen ligt. En welke de meeste spulletjes heeft die je er later bij wilt hebben. De collectie bij nikon en canon is groter dan voor de sony, maar als ze voor de sony hebben wat je zoekt maakt dat niet uit.

"Never delegate understanding" - Charles Eames

#58 24-04-2007 10:18

Chuck
Ex-Crew

Slecht verhaal van zo'n verkoper. Sony doet verwoede pogingen een poot aan de grond te krijgen in de DSLR markt. Die in wezen bestaat uit 2 merken die samen ± 80% marktaandeel hebben.
Misschien mag je op hun kosten een lange mid-week in een Center Parcs logeren als je 25 Sony Alpha's verkoopt...

#59 24-04-2007 10:44

Applecrunble
@ Holland / Frankrijk
Website

Koop gewoon een goede body, kun je later altijd nog uitbreiden met een goede lens. Kijk ook of je toestel Raw files kan leveren. Jpeg is leuk maar  alleen als eindresultaat. Het verschil tussen een dure en een goedkope Canon body is lang niet zo groot als het verschil tussen een goedkope of dure lens.

RS

Het enige wat waarde heeft is datgene wat niet gekopieerd kan worden.

#60 24-04-2007 11:01

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

Voor zover ik weet kunnen alle huidige dSLR's RAW files leveren, Applecrunble (geen idee of dat altijd al zo geweest is). Dus technisch zijn er nauwelijks doorslaggevende argumenten voor de een of de andere dSLR in een bepaald segment van de markt...

"Never delegate understanding" - Charles Eames

#61 24-04-2007 11:17

Applecrunble
@ Holland / Frankrijk
Website

fistkikker schreef:

Voor zover ik weet kunnen alle huidige dSLR's RAW files leveren, Applecrunble (geen idee of dat altijd al zo geweest is). Dus technisch zijn er nauwelijks doorslaggevende argumenten voor de een of de andere dSLR in een bepaald segment van de markt...

Ik heb geen ervaring met andere merken dan Nikon en Canon, vandaar mijn opmerking. De reden dat ik voor Canon heb gekozen zijn de lenzen. L glas is vreselijk mooi van kleur vind ik.

RS

Het enige wat waarde heeft is datgene wat niet gekopieerd kan worden.

#62 24-04-2007 20:22

Dotcpu
Pro
@ Utrecht

Ik ben er achter dat de verkoper mij een enigzins gekleurd advies heeft gegeven. whistling Ik ga nog even rondkijken om tot een goede keuze te komen smile Bedankt voor jullie info!

#63 26-04-2007 12:42

Dotcpu
Pro
@ Utrecht

Ik heb nog een paar dagen zitten dubben, ben nog even wezen testen, en heb voor een Canon EOS 400D gekozen! Vandaag besteld, dus hoop hem morgen of zaterdag binnen te krijgen smile

#64 26-04-2007 12:49

fritsdebeer.com
Pro
@ Alkmaar
Website

Freek. schreef:

fritsdebeer.com schreef:

maar dan wel aan FREEK stellen...
niet aan ons NIKON mensen

Tsss.. ons feauteaumensen zal het toch aan de anus oxideren waarmee een feauteau gemaakt is. Als het maar een lekkere plaat is!
Pffff, ons "NIKON mensen". Ik dacht dat die Leica'ers erg waren. crying

Weet natuurlijk dat mijn opmerking onzin is.
Alle cameras zijn goed. T is het oog en de maker die het maakt of breekt.
Zelfs met de kleinse digi cam kun je mooi beeld maken
Zelfs met de grootste digiback kun je klote platen maken

Frits de Beer / Hollandse Hoogte

#65 26-04-2007 13:59

Chuck
Ex-Crew

Ik ben ook behoorlijk klaar met de Canon-Nikon discussie.

Als de hele (potentiële) gebruikersmarkt zich nu eens niet op de ene na de andere in-camera futuliteit zou storten en ergonomie en fotokwaliteit boven pixels zou stellen... dan zou dat zelfs druk kunnen uitoefenen op de fabrikanten.

#66 26-04-2007 14:01

fritsdebeer.com
Pro
@ Alkmaar
Website

Mee eens...

#67 26-04-2007 14:34

jspr
Website

Dotcpu schreef:

Ik heb nog een paar dagen zitten dubben, ben nog even wezen testen, en heb voor een Canon EOS 400D gekozen! Vandaag besteld, dus hoop hem morgen of zaterdag binnen te krijgen smile

Ik ben ook bijzonder content met mijn 400D moet ik zeggen smile

Ik heb nu al +/- 200 foto's gemaakt en die op mijn iMac gezet. De batterij geeft net pas een streepje minder aan. Dus wat er gezegd wordt: 200-250 foto's op een batterij is waar.

Laatst bewerkt door jspr (26-04-2007 15:46)

#68 27-07-2007 12:57

erdeve
@ & Willem Bever

Ik zit er ook over te denken om een spiegelreflexcamera te kopen. Maar zit enorm te twijfelen over hoe en wat. Op dit moment maak ik gewoon wat kiekjes met een huis-tuin-keuken digitalecamera. Maar spiegelreflex lijkt me erg gaaf om te doen. Ik denk er over om een analoge te kopen. Dit vooral omdat ik mezelf ken (vrij impulsief met aankopen whistling ) Het lijkt me verstandiger om eerst te kijken of het iets is voor mij en daarna een 'grote' aankoop te doen, voordat er straks een camera van €1000,- in de kast ligt te stofhappen.

Waar moet ik op letten? Waar kan ik goedkoop een goede analoge spiegelreflexcamera kopen?

#69 27-07-2007 13:02

fritsdebeer.com
Pro
@ Alkmaar
Website

...wil je een analoge spiegel reflex kopen?

huh

ik denk juist dat je door een digitale meer kans maakt de camera uit de kast te halen dan met analoog.
Digitaal heeft als voordeel (en dat is tevens het nadeel) dat je heel makelijk heel snel en heel veel fotos maken kan. (dat is meteen ook killing voor veel mensen die met 1000000 beelden van vacantie terug komen en er vervolgens nog niets leuk bij zit)

Koop een Nikon D40 of een variant van Canon en ga fotograferen.

#70 27-07-2007 13:08

erdeve
@ & Willem Bever

Het probleem is ook een beetje het geld.
Maar jij raadt mij dus eigenlijk aan om eerst te sparen en dan een digitale te kopen, en de analoge laten waar die nu ligt?

Laatst bewerkt door erdeve (27-07-2007 13:11)

#71 27-07-2007 13:12

fritsdebeer.com
Pro
@ Alkmaar
Website

ik ga voor je anders om rekenen.

Stel je hebt een analoge camera....
Dan ga je fotograferen... moet je filmpjes kopen en uitproberen... testen en onderzoekjes doen.
Films laten ontwikkelen en afdrukken.. en vergroten en ...nog meer ontwikkelen en...

Je snapt... dat de kosten die daar in gaan zitten... snel oplopen.

Dat is voordeel bij digitaal... je ziet wat je hebt, kunt opslaan en kunt zo zomaar eens 1 of 2 laten afdrukken.

Daar zit je winst...

#72 27-07-2007 13:16

erdeve
@ & Willem Bever

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik moet er dan nog maar even goed over na denken. In ieder geval bedankt voor je uitleg.

#73 27-07-2007 13:18

fritsdebeer.com
Pro
@ Alkmaar
Website

mag altijd vragen stellen hoor... ;-)

Maar je winst zit soms in de achterkant van iets...

Autos kun je zuiniger maken... 100 cijfers achter de comma.... hoeraa..
Maar je zou 10 cijfers voor de comma kunnen winnen als je stoplichten eens zou aanpakken.

Anders om denken....

smile

#74 27-07-2007 13:35

Buzz
@ Delft

Als geld een probleem is dan zou je eerst nog eens met je huis-tuin-en-keuken digitale camera verder kunnen gaan fotograferen. Ook al zitten er veel minder instelmogelijkheden op dan op een spiegelreflex, je kan er echt heel veel meer mee dan alleen maar kiekjes maken.

Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.flickr.com/cameras/. Zoek er je huis-tuin-en-keuken camera op (of één die er mee te vergelijken is) en laat je inspireren door de "interesting photos" die anderen met dezelfde camera hebben gemaakt. En dan er op uit.

#75 27-07-2007 13:54

erdeve
@ & Willem Bever

Geweldige link! Ik ga ze eens bestuderen en ga dan maar gewoon eens op pad.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB