MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#101 25-09-2006 09:25

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Mooi verzorgde site, maar pijn aan mn ogen >>>

jxxst schreef:

Tuurlijk weet ik wel waar ik moet beginnen met lezen, maar als je begrijpt wat ik bedoel dan vind ik dat er best wat meer nadruk mag komen te liggen op het gedeelte waar de inhoud van de reply/post instaat.
Bijvoorbeeld door kleine verschillen aan te brengen in de tekstkleur of achtergrond kleur.

Ik vind het jammer dat er weinig tijd in de vormgeving van het forum is gestoken en dat deze hierdoor ietwat degelijk en out-of-the-box afsteekt tegenover de rest van de site.

We hebben het op verschillende manieren uitgeprobeerd om de 2 vlakken vanelkaar los te krijgen maar dat werkte simpelweg niet, en uiteindelijk hebben we er voor gekozen het zo te maken omdat het het rustigst is en simpelweg een kwestie van wennen is omdat het anders is dan normaal.

Op de tijd kwestie zal ik maar niet ingaan.. volgens mij heeft marloez al duidelijk gemaakt wat ik ook denk. smile

#102 25-09-2006 11:24

salty
@ Groningen
Website

marloez schreef:

jxxst schreef:

Ik vind het jammer dat er weinig tijd in de vormgeving van het forum is gestoken en dat deze hierdoor ietwat degelijk en out-of-the-box afsteekt tegenover de rest van de site.

Dat je de vormgeving niet mooi vindt, dat kan en mag, smaken verschillen gelukkig nog steeds. smile Maar suggereren dat er weinig tijd in de vormgeving is gestoken, zonder dat je daar iets van af weet vind ik op zn zwakst gezegd opmerkelijk....

Het is maar ten dele een kwestie van smaak.
Het gaat erom dat je weet wat je wilt uitstralen en wat en wie je ermee wilt bereiken en of het optimaal functioneert.
"We vinden het mooi en het went echt.. "  is te weinig.

Als iemand nu eens een echte mooie bevlogen motivatie zou kunnen schrijven over waarom het er zo uitziet als het er uitziet (en hoe het zo gekomen is), dan krijgt die mislukte discussie die niet gevoerd mocht worden, misschien alsnog het niveau waar deze site naar wil streven.

#103 25-09-2006 14:02

ernstb
@ Amsterdam
Website

eerste indrukken zijn positief maar moet wennen en de kleur is niet echt mij ding. Voor de rest: gewenning en de toekomst zal het leren.

#104 25-09-2006 14:05

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

Ik ben het nog steeds heel erg met je eens, salty.

De organisatie zou de klachten wel eens wat serieuzer mogen nemen.

"Never delegate understanding" - Charles Eames

#105 25-09-2006 14:07

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Wij nemen alle klachten en suggesties serieus. Echter, dat wil bij lange na niet zeggen dat we het met alle klachten eens zijn. Ook kunnen niet alle veranderingen meteen worden doorgevoerd.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#106 25-09-2006 14:15

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

Ik zie hier alleen maar reacties in de trant van "je doet het er maar mee", "maak je eigen css maar", "pas toch gewoon je venstergrootte aan", "we hebben er goed over nagedacht" en "het went vanzelf (en anders blijf je toch weg)".

Uit niets blijkt dat jullie echt wat doen met die opmerkingen of wellicht zelfs open staan voor een wijziging van dat idiote vlak rechts van deze tekst. Want zo'n beetje niemand heeft iets tegen het magenta an sich. Wel tegen dat vlak.

#107 25-09-2006 14:26

marloez
Moderator
@ Amsterdam
Website

fistkikker schreef:

Uit niets blijkt dat jullie echt wat doen met die opmerkingen of wellicht zelfs open staan voor een wijziging van dat idiote vlak rechts van deze tekst. Want zo'n beetje niemand heeft iets tegen het magenta an sich. Wel tegen dat vlak.

Nogmaals.. als je je browservenster nu eens niet fullscreen zet, dan is het slechts een klein streepje.

http://bin.macminds.net/images/diversen/mm.png

En werk beoordelen direct vanuit het forum lijkt me sowieso al niet echt duidelijk, er staat teveel aan letters en smileys omheen. Werk zou je moeten beoordelen door het uit je browservenster te slepen en in Preview te bekijken, of desnoods in een nieuw venster openen... naast al die lettertroep kan er anders ook nog wel een magenta balkje bij lijkt me smile

En voor de mensen die het écht niet meer trekken staat er in het Web forum een 'mooie' oplossing. Het kan toch niet zo zijn dat wel voor die 3 mensen die fullscreen browsen het design moeten gaan aanpassen? Niet iedereen kan het mooi vinden, dat is hier zo, en dat is overal zo in het vak. Ik maak dingen die langs 150 klanten moeten.. 99% vind het prachtig, en 1% niet...

"You must first know the rules, and then break them in an intelligent way." Paul Rand, Designer

#108 25-09-2006 14:32

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

fistkikker schreef:

Beste Fistkikker,

We zijn amper een week online, er zijn een paar mensen die niet blij zijn met het vlak rechts. Dit is een keuze die de ontwerper met ons gemaakt heeft. We gaan inderdaad geen grote wijzigingen doorvoeren voor het huidige ontwerp omdat een paar mensen hier niet blij mee zijn. Als we het zouden aanpassen zal je ook verschillende mensen horen die die aanpassing niet mooi vinden.

Klagen kan altijd, maar er is gewoon een grens. Er zijn een hoop mensen die een hele hoop energie in deze site gestopt hebben, een site als deze zet je niet zomaar even op, daar zijn we maanden mee bezig geweest en als iemand die net een week komt kijken niet gewoon kan zeggen, "jammer, dat het magenta vlak is niet mijn ding maar het idee is super ik kijk er wel overheen en ga hier lekker rond hangen."

Zeuren en klagen is heel erg makkelijk, iedereen tevreden stellen niet. Ik vind dat we met de custom stylesheet al een behoorlijk eind tegemoet zijn gekomen. en ja je moet er wat aan doen om het werkend te krijgen, maar de tutorial is erg duidelijk. Als je dat teveel werk vind dan vind je het vlak waarschijnlijk ook niet heel erg storend.

Feit is dat dit ontwerp staat, het ontwerp zal niet jaren blijven staan zoals op andere collega sites.

We luisteren wel degelijk naar suggesties, en er komt binnenkort een update aan waar een aantal bugfixes doorgevoerd zijn die waarschijnlijk gepaard gaat met een aantal nieuwe en andere forum onderdelen.

Ik hoop dat het geklaag over de kleur op kan houden, we kunnen simpelweg niet iedereen tevreden stellen en een beetje waardering voor hetgeen wat gedaan is en wat hier is neergezet zou fijn zijn.

Harold

#109 25-09-2006 14:57

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

HSL schreef:

je moet er wat aan doen om het werkend te krijgen, maar de tutorial is erg duidelijk. Als je dat teveel werk vind dan vind je het vlak waarschijnlijk ook niet heel erg storend.

En nog een klein klusje ook. smile
Ik stoor me mateloos aan dat vlak, maar klaag er niet de hele tijd over. Het aantal malen dat ik er over geklaagd heb kan zelfs je zelfs na een vuurwerkongeluk nog op één hand tellen. Ik heb zeker evenzovele malen mijn waardering geuit*, maar wordt een beetje kriegel van de manier waarop mensen met 'verbeterpunten' in het algemeen en salty in het bijzonder opzij worden gezet als mensen die teveel zeuren en er maar aan moeten wennen.

*komaan, nog een keer, ik vind dat hier een geweldige site is neergezet. het ontwerp vind ik geweldig op slechts één puntje eehhh vlak na. In korte tijd is er al een sfeer waar andere fora in geen jaren aan toe komen. Nu zal dat deels komen doordat er veel oude bekenden van macosx.nl meedoen, maar toch. Alles werk prettig en snel, geen klachten over de mods (in tegendeel) of de afwezigheid daarvan, ik ben er als zovelen helemaal blij mee.
Ook het idee van de pro-fora vind ik een stuk sympatieker dan het community-mod en karmasysteem van die andere oud-macosx'er. Het is duidelijk dat een free-for-all systeem als bij de buren wanordelijke toestanden met ipodjeugd en postpubers in de hand werkt. Daar moet je iets mee en het pro(sumer) onderscheid lijkt me kansrijk. Ben benieuwd hoe het werkt! Overigens zijn er in het wie ben je / wat doe je draadje al mensen gesignaleerd die zich pro(sumer) in niets vinden. Krijgen die een PB'tje? Hoe werkt dat uit in de praktijk? Maar we dwalen af...

#110 25-09-2006 15:07

salty
@ Groningen
Website

HSL schreef:

Ik hoop dat het geklaag over de kleur op kan houden, we kunnen simpelweg niet iedereen tevreden stellen en een beetje waardering voor hetgeen wat gedaan is en wat hier is neergezet zou fijn zijn.
Harold

Er is ook wat mij betreft heel veel waardering..
En jullie krijgen sowieso volop lof. Waarom toch steeds weer die herhaalde oproep om op te houden met klagen over de kleur. (ga de klagers toch fijn turven)
Zet die deuren voor kritiek en alle mogelijke gebruikerservaringen (geklaag, gezeur als je het zo wilt noemen) toch wagenwijd open. Dat wil je toch allemaal horen, dat wil je toch weten als je met een site begint.
Wat ik hier over te melden heb gehad is kritiek.. Dat veel te snel tot gezeur werd gedegradeerd. Ik zou er een goed verhaal van kunnen maken als het op prijs werd gesteld.
Echt: dit wordt een hele goede enthousiast gemodereerde en gebruikte site met of zonder zonnebril of privé css. Er gaat heel veel goed. Omgaan met de 'klachten' in dit draadje ging wat minder.

Mag ik een citaat van Apollo misbruiken.
- Het is ons doel om een dynamische community te zijn, die open staat voor verandering. We hebben ons aan een doelgroep gecommiteerd die kritisch, creatief en vaak extravert is in zijn opvatting. Dat vast nog eens goed gaan knallen. Ik verheug me op het vuurwerk -

Laat het nu maar lekker gebeuren...  En probeer er gewoon plezier in te krijgen dat we het godzijdank niet over alles eens zijn.
Over smaak valt te twisten, over alles valt te twisten (het was ooit een manier van dansen)

Laatst bewerkt door salty (25-09-2006 15:10)

#111 25-09-2006 16:35

Martiniman
@ Tikibad

Voor een mac-forum ook raar dat je geen apple-toets als smiley kunt kiezen! Of moeten we een image lenen van macosx.nl:
http://forum.macosx.nl/images/smiles/icon_apple.gif

Laatst bewerkt door Martiniman (25-09-2006 16:37)

#112 25-09-2006 16:43

marloez
Moderator
@ Amsterdam
Website

wink

"You must first know the rules, and then break them in an intelligent way." Paul Rand, Designer

#113 25-09-2006 16:43

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Martiniman schreef:

Voor een mac-forum ook raar dat je geen apple-toets als smiley kunt kiezen! Of moeten we een image lenen van macosx.nl:
http://forum.macosx.nl/images/smiles/icon_apple.gif

Dit staat al op het lijstje voor de 1.01 update

smile

#114 25-09-2006 20:51

jxxst
@ Utrecht
Website

marloez schreef:

jxxst schreef:

Dat je de vormgeving niet mooi vindt, dat kan en mag, smaken verschillen gelukkig nog steeds. smile Maar suggereren dat er weinig tijd in de vormgeving is gestoken, zonder dat je daar iets van af weet vind ik op zn zwakst gezegd opmerkelijk....

Pardon. Ik geef gewoon opbouwende kritiek en dat wordt gewoon makkelijk afgedaan met een drogreden? Ik volsta allang met een antwoord als "we hebben hiervoor gekozen, omdat...". Het is toch niet nodig om meteen van je af te bijten?

/ontopic
De mensen die zich ergeren aan het magneta kunnen gebruik maken van de firefox plugin GreaseMonkey. Deze plugin is ontstaan doordat de maker van de plugin het niet eens was met het nieuwe design van zijn favoriete website. Sounds familiar? Afijn, zal eens kijken of we voor hier zo'n scriptje kunen fixen.

Laatst bewerkt door jxxst (25-09-2006 20:51)

- De beste 3d tv aanbiedingen. Bekijk Samsung 3d tv's, LG 3d tv's, Philips 3d tv's, Sony 3d tv's en alle andere merken

#115 25-09-2006 20:54

tennapel
Pro
@ Rotterdam
Website

jxxst schreef:

jxxst schreef:

Pardon. Ik geef gewoon opbouwende kritiek en dat wordt gewoon makkelijk afgedaan met een drogreden? Ik volsta allang met een antwoord als "we hebben hiervoor gekozen, omdat...".

Kan je het opbouwende in de eerste quote aanwijzen?

Life is a stage, but the play is badly cast * Oscar Wilde

#116 25-09-2006 21:46

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

@tennapel, in tegenstelling tot wat hier eerder stond, kan ik je nu wel PB'en in antwoord op jou PB. smile

Laatst bewerkt door fistkikker (25-09-2006 23:10)

#117 25-09-2006 22:23

jxxst
@ Utrecht
Website

Achja, ik twijfelde nog om er iets in de zin van "just my 2 cents"  onder te zetten.. Wellicht was dat een betere optie geweest.wink Ik vind het forum verder top, niets dan lof. En ik heb ook geen zin om hier verder over door te gaan.

- De beste 3d tv aanbiedingen. Bekijk Samsung 3d tv's, LG 3d tv's, Philips 3d tv's, Sony 3d tv's en alle andere merken

#118 26-09-2006 00:03

Nisei
Pro
@ in the Dutch Mountains
Website

Vandaag per toeval een post op MacOSX geplaatst en uit de antwoorden bleek dat er nogal wat te doen was omtrent dit onderwerp (ik was hier zelf nog niet geregistreerd).
Ik heb al eerder woorden gehad over site layouts (dynamische pagina's op MacFreak die zorgen voor belachelijk lange regels als je fullscreen werkt) en word een beetje moe van de opmerking "ja, waarom zit je dan ook fullscreen te browsen, doe dat dan in een venster". Ik kies ervoor om al mijn applicaties fullscreen te draaien, moet ik dan een uitzondering gaan maken omdat iemand het leuk vindt om mij 50% beeldvulling magenta voor te schotelen als straf omdat hij/zij vindt dat ik in een venster moet gaan werken? Ik wil best met css gaan klooien als het niet anders kan, maar ik begrijp de basis niet helemaal. Dat magenta deel is "wat je eigenlijk niet moet zien omdat er toch niks staat" en daar moet je je venster aan aanpassen. Als het dan toch de bedoeling is dat je dat weglaat kun je het toch net zo goed neutraal grijs maken? Hoe zouden jullie het vinden als Photoshop alle ruimte rondom je beeld 100% magenta zou maken?

Laatst bewerkt door Nisei (26-09-2006 00:05)

주글래?

#119 26-09-2006 00:10

Gmid
Pro
@ Veenendaal
Website

Pfff. gaan we weer...

niet om je persoonlijk aan te vallen, maar ik vraag me af wat het resultaat wordt als iedereen z'n eerste post is zoals bovenstaande post van nisei.

Hij is magenta, punt! Als je dat niet wilt is er ondertussen al een 'hack' gepost waardoor je het forum zowel gecentreerd als grijs weer kunt geven. Simpel toch.

MiveCommunications - for an open world

#120 26-09-2006 00:16

Nisei
Pro
@ in the Dutch Mountains
Website

Ik ken jou niet, de meeste van de oprichters/mods zijn ondertussen bekenden van me. Ik zie dus niet in wat dat "eerste post" er toe doet.
Sorry dat ik niet een "oh jongens, wat een mooie site" opmerking heb gemaakt. Dat is denk ik niet nodig omdat ik met een aantal mensen wel persoonlijk contact heb en we weten wat we aan elkaar hebben.

주글래?

#121 26-09-2006 00:18

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Beste Nisei,

Jij kiest er zelf voor om full screen te browsen, dat moet jij zelf weten, voor die paar mensen die dat doen passen wij de website natuurlijk niet aan. Lees even de pagina's hiervoor wellicht wordt het dan duidelijk waarom wij de site zo gemaakt hebben als we heb gemaakt hebben.

Je vergelijkt een website met een photoshop beeld waarin je aan het werk bent, dat is een vergelijking die natuurlijk niet reeel is. Heel simpel, als je je scherm niet fullscreen zet dan zie je niet heel groot vlak, wel een gedeelte, maar niet de helft van je scherm, als je de kleur aanpast naar neutraal grijs dan slaat alles helemaal dood en dat willen we natuurlijk niet.

En gelukkig kunnen we zien wat voor browser formaten er gebruikt worden, en minder dan 1% browst fullscreen op een 23" of groter.

Zoals ik ook al eerder gezegd heb, we kunnen het niet iedereen naar de zin maken, als we het grijs maken zullen meer mensen het daar niet mee eens zijn in vergelijking met de mensen die het magenta niet mooi vinden. Maargoed dan val ik weer in herhaling. smile

Kortom jullie punt is gemaakt ons punt is gemaakt. Fijn als jullie hier willen blijven en leuke/leerzame  content willen toevoegen er zijn verschillende oplossing aangedragen om wel de website goed te bekijken, dus het lijkt mij een gesloten zaak.

:-)

#122 26-09-2006 00:18

Gmid
Pro
@ Veenendaal
Website

@Nisei,

Oke, trek ik wat ik net gezegd heb terug. Excuses.

Laatst bewerkt door Gmid (26-09-2006 00:19)

MiveCommunications - for an open world

#123 26-09-2006 01:58

Nisei
Pro
@ in the Dutch Mountains
Website

@HSL en Gmid.
Ik val niemand aan, althans ik wilde niet die indruk wekken. Intrekken van opmerkingen hoeft dus echt niet (ieder z'n mening) maar wat ik niet begrijp is dat het magenta eigenlijk een soort "niemandsland" is wat niet in beeld hoort te zijn. Je moet dus eigenlijk je venster zo aanpassen dat het niet in beeld is. Maw, het doet er niet toe welke kleur het heeft want het hoort niet bij het "eigenlijke" design van de site. Mijn vergelijking met Photoshop doet wel degelijk terzake want als ik aan het werk ben en even een aantal dingen op MacMinds opzoek wordt mijn kleurbeoordeling wel degelijk verstoord door een groot magenta vlak aan de rechterkant van de site. Ik zeg niet dat ik te beroerd ben om met css te gaan klooien, ik stel alleen vraagtekens bij de reden waarom jullie ervoor kiezen om een ruimte die niet in beeld hoort te zijn zo overheersend aanwezig laten zijn als hij dat per ongeluk wel is.
Maar goed, mijn eerste posts zijn wel weer gelijk van een bepaald zeikniveau. Sorry daarvoor. Veel succes en vooral plezier jongens (en meisjes natuurlijk wink)
Het probleem is voor mij nu opgelost nadat ik de zeer behulpzame topic van jxxst heb gelezen.

주글래?

#124 26-09-2006 08:12

tennapel
Pro
@ Rotterdam
Website

weggehaalde reactie die ontstaan is uit een soort vermoeidheidssyndroom van het zelfde rad maar steeds ronddraaien

Laatst bewerkt door tennapel (26-09-2006 08:34)

Life is a stage, but the play is badly cast * Oscar Wilde

#125 26-09-2006 08:53

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

het lijkt me een mooi tijdstip om deze draad opslot te zetten,

bij bezwaar, stuur even een pbtje :-)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB