MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 18-09-2006 15:28

mr.mark
@ Beijing, China (北京)
Website

Mooi verzorgde site, maar pijn aan mn ogen >>>

Ten eerste wil ik jullie feliciteren met de Launch van de Macminds website. Hij ziet er heel errug gelikt uit en ik hoop ook dat ie wat sneller van loadtime wordt. Zoals hier al eerder genoemd is.

Alleen wil ik toch wel even iets kwijt over de pijnlijke rose balk aan de rechterkant van de website. Hij doet me toch VEEL te zeer aan mn ogen.
Het trekt gelijk de aandacht weg van de inhoud en ook blijft ie gewoon in mn netvlies gebrand staan.
Misschien een idee om er een zachtere tint rose neer te zetten die bijna niet opvalt. Zodat het in ieder geval niet zeer aan je ogen doet EN het belangrijkste: de aandacht niet wegtrekt van de inhoud.

Ook op de hoofdpagina staat er een balk met alle items erin waarvan de lichtrose tekt in de rose balken haast niet te lezen is. Ook deze kan ik alleen lezen wanneer ik mijn ogen tot hun uiterste in moet spannen. Wat niet echt bevorderlijk is voor mijn bezoektijd hiero wink

Verder een verzorgde en nette moderne website. (hopelijk gaan die HARD-rose balken weg cool)

Rasechte kaaskop in het land van Oosterse medicijnen en wijsheden, China.
www.markdejong.com

#2 18-09-2006 15:32

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Re: Mooi verzorgde site, maar pijn aan mn ogen >>>

Jij browst zeker full-screen? wink

Oja, zoals je ziet in je onderschrift werkt niet alle BBcode. Plaatjes ed. hebben we liever niet in de onderschriften omdat we geen 'kermisonderschriften' willen.

Laatst bewerkt door MacBeer (18-09-2006 15:35)

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#3 18-09-2006 15:35

mr.mark
@ Beijing, China (北京)
Website

MacBeer schreef:

Jij browst zeker full-screen? wink

nope, nog niet eens. moet je nagaan hoe pijn het zou doen als het fullscreen is wink
neej, ik browse hier gewoon 1024 breed (en iets langer, maar dat boeit niet cool)

www.markdejong.com

#4 18-09-2006 15:38

marloez
Moderator
@ Amsterdam
Website

misschien moet je je beeldscherm even kalibreren? Tis hier een heel beschaafd kleurtje magenta! lol

"You must first know the rules, and then break them in an intelligent way." Paul Rand, Designer

#5 18-09-2006 15:46

mr.mark
@ Beijing, China (北京)
Website

marloez schreef:

misschien moet je je beeldscherm even kalibreren? Tis hier een heel beschaafd kleurtje magenta! lol

magenta, rose, het zijn allemaal kleuren uit dezelfde familie grin

anyway, het doet zeer aan mn ogen ... magenta of rose...

www.markdejong.com

#6 18-09-2006 15:50

nick*
Pro

ik zit hier op een cinema display, en vind de kleur niet lelijk maar wel overheersend, ik surf altijd fullscreen, nu is de helft forum en de andere helft magenta. neutral

ik zou het niet erg vinden als het forum in het midden stond..

kleine dingen kunnen grote gevolgen hebben

#7 18-09-2006 16:05

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Full-screen surfen is zowiezo geen goed plan. Veruit de meeste mensen hebben verschillende vensters open staan die allemaal verkleind zijn. MacMinds is ook niet gemaakt om fullscreen te bekijken.

#8 18-09-2006 16:19

Gmid
Pro
@ Veenendaal
Website

Ik moet zeggen dat die roze balk wel mooi is, maar hij trekt op een gegeven moment wel de aandacht. En het heeft mij een beetje te hoog geenstijl gehalte grin

Het went wel hoor..smile

MiveCommunications - for an open world

#9 18-09-2006 17:38

nick*
Pro

MacBeer schreef:

Full-screen surfen is zowiezo geen goed plan. Veruit de meeste mensen hebben verschillende vensters open staan die allemaal verkleind zijn. MacMinds is ook niet gemaakt om fullscreen te bekijken.

Dan moet ik maar geen meerdere schermen gebruiken...
Een beetje goed design is ontworpen voor zowel kleine als groote beeldschermresoluties. (gedeeltelijk)Liquid, Oftewel dat de site zich aanpast aan de resolutie. smile

Laatst bewerkt door nick* (18-09-2006 17:39)

kleine dingen kunnen grote gevolgen hebben

#10 18-09-2006 18:14

hietahh

Wat een prachtig ontwerp! Alles is erg overzichtelijk en het 'Less is more'-principe is goed gebruikt. Ik had overigens ook niet anders verwacht van een groep mensen die zich creative professional noemt. 

Idee:
Misschien is het een plan om voor geregistreerde leden een extra optie te geven in het Voorkeuren-paneel, waarmee ze de magenta-balk kunnen weghalen.

#11 18-09-2006 18:31

tennapel
Pro
@ Rotterdam
Website

nick* schreef:

Een beetje goed design is ontworpen voor zowel kleine als groote beeldschermresoluties. (gedeeltelijk)Liquid, Oftewel dat de site zich aanpast aan de resolutie. smile

*kuch* doe eens command en + in je browser? Verklein je browser venster eens? Gewoon een keer.. voor de grap.

Life is a stage, but the play is badly cast * Oscar Wilde

#12 18-09-2006 18:31

salty
@ Groningen
Website

marloez schreef:

Ik beb echt heel benieuwd hoelang jullie dit volhouden en die malle balk aan de zijkant blijven verdedigen. Veel te veel verzadiging voor een ongebroken vlak waarnaast je rustig moet kunnen lezen.
bbrrrrr
Doe je ook grafisch werk op een magenta-achtergrond?
Dat is niet gezond hoor..  wink

edit;
Bovendien krijg je, als op 'Verstuur' klikt, meteen nog een enorme klap in je gezicht als dank voor de moeite..
Je moet er van houden. Ik ben heel bang dat dat hier echt moet.................

Laatst bewerkt door salty (18-09-2006 18:36)

#13 18-09-2006 18:38

mr.mark
@ Beijing, China (北京)
Website

salty schreef:

edit;
Bovendien krijg je, als op 'Verstuur' klikt, meteen nog een enorme klap in je gezicht als dank voor de moeite..
Je moet er van houden. Ik ben heel bang dat dat hier echt moet.................

tjah, dit kunnen ze in het admin panel gewoon aanpassen door de redirect uit te zetten wink dan krijg je dat bevestigingsscherm niet te zien. ik zelf vind die dingen altijd super irritant. daarom heb ik hem op mijn eigen forum altijd gelijik uitgezet tongue

www.markdejong.com

#14 18-09-2006 18:43

sean2901
@ Heist op den Berg, Be

Ik moet tot mijn grote spijt ook zeggen dat dat/die magentavlak/balk rechts echt wel pijn veroorzaakt aan de ogen. Voor de rest top. Simple and useful.

It isn't having the knwoledge, but how you use the knowledge that makes the difference!

#15 18-09-2006 18:52

Jim
@ Utrecht
Website

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit. Ik zal mijn beste beentje voorzetten!

Groet.

#16 18-09-2006 19:22

Drome
@ Noordwijk aan Zee
Website

ziet er lekker uit allemaal, maar ik schuif me venster een beetje in totdat de rechterbalk  net weg is smile moet een beetje voorzichtig surfen op mijn werk

maarre succes met de site!!

#17 18-09-2006 19:29

Florrie C Snorring
@ Amsterdam

Ook mijn complimenten voor jullie mooie en interessante nieuwe site. Ook ik vind de magenta accenten erg mooi, maar die balk is me net even teveel van het goede.
Veel succes met de site, ik zal m'n best doen een nuttige bijdrage te leveren!

Laatst bewerkt door Florrie C Snorring (18-09-2006 19:31)

MacPro 2.66 GHz Quad - 8 GB RAM - 2x 1 TB, 2x 500 GB - Pioneer DVR-115D
MacBook white - 2.0 GHz - 2 GB RAM
Mac OS X 10.6.x
iPod Touch 32 GB

#18 18-09-2006 19:37

Apollo
Hoofdredactie
@ Secret Headquarters
Website

Da's mal. Ik heb alleen maar een smal reepje magenta ... dat jullie dat allemaalniet hebben wink

Because the people who are crazy enough to think they can change the world,are the ones who do.

#19 18-09-2006 19:41

Klaus
Pro
@ Beernem, West-Vlaanderen
Website

nick* schreef:

Dat is gewoon een bewuste keuze die in de beginfase van het ontwerp-proces wordt genomen. Er wordt meestal uitgegaan van een minimum-resolutie en dat is  (volgens de statistieken) nog steeds 800x600 alhoewel 1024x768 toch een grote opmars kent. Alles wat daarboven komt, daar moet je dus mee gaan rekening houden in je ontwerp, en dat kan je doen op 2 manieren.

1 - Je site strekt zich als het ware als er een grotere resolutie beschikbaar is. Graphics herhalen zich, content wordt langer etc.
2 - Je site blijft identiek, ook als resolutie groter is.

Persoonlijk ben ik meer geneigd steeds optie 2 toe te passen, want in optie 1 worden artikels dan erg snel heel erg horizontaal ipv vertikaal. En onderzoeken wezen uit dat mensen veel liever vertikaal lezen dan horizontaal (brede kolommen tekst <-> smalle paragrafen).

Daarnaast heb je dan ook optimale controle over hoe je ontwerp eruit ziet en blijft het steeds zoals je dat oorspronkelijk in gedachten had.

#20 18-09-2006 19:41

mr.mark
@ Beijing, China (北京)
Website

Apollo schreef:

Da's mal. Ik heb alleen maar een smal reepje magenta ... dat jullie dat allemaalniet hebben wink

jah, dat heb ik ook ... als ik mn venster smaller maak tongue maar dat doet ik niet, want dan komen andere websites er weer niet goed uit.

www.markdejong.com

#21 18-09-2006 19:41

sabdesigns
Website

Ik ben tot nu toe blij met de "geboorte" van Macminds. Zie veel mensen als Mod of Beheerder waar ik al veel van geleerd heb bij die andere site :-) Dat voelt vertrouwd en dat maakt dat ik hier wel wil rondsurfen.

De kleur roze vind ik OK, daar heb ik niets over te zeggen. Maar wel over het feit dat de "Forum-knop" niet op iedere pagina werkt. Verder geen kritiek hoor, maar gewoon een constatering smile

Heel veel succes (en daar wil ik mijn steentje wel aan bijdragen).

#22 18-09-2006 19:52

SVerschuren

Toch grappig dat niemand de zgn 'vorige site' bij z'n naampje wil noemen smile

Doet me denken aan:
"The Dark Lord" < Lord of the Rings
en
"Hij-die-niet-genoemd-mag-worden" < Harry Potter (Kan ff niet op de Engelse naam komen)

Terwijl ik daar toch menig uurtje heb versleten..!

#23 18-09-2006 20:19

Dick de Roos
@ Bedum (boven Groningen)

Net toen ik zat te bedenken of ik pijn aan de ogen zou krijgen of pijn in het hoofd van de rechter balk (na deze nacht weet ik meer), komt mijn vrouw langs en vraagt of er iets met het beeldscherm niet in orde is.cool
De kleur is OK, maar het vlak is zo groot. oops
Maar er is hoop heb ik begrepen. Verder is de site erg mooi en rustig voor het linkeroog.

Laatst bewerkt door Dick de Roos (18-09-2006 20:22)

I am not young enough to know everything.   - Oscar Wilde

#24 18-09-2006 20:22

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

We gaan er dan ook niet vanuit dat mensen fullscreen browsen maar meedere vensters open hebben en daarom de vensters schalen.

#25 18-09-2006 20:23

Dick de Roos
@ Bedum (boven Groningen)

Dat doet inderdaad al minder zeer aan het rechteroog.
Apollo had gelijk.

I am not young enough to know everything.   - Oscar Wilde

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB