MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#326 14-07-2009 23:05

marloez
Moderator
@ Amsterdam
Website

Re: Voorpaginabeeld: wat kan er anders?

dat is inderdaad raar... en ook al vaker aangekaart. We hopen dat er meer van die platen naar de beeldredactie gemaild worden! smile

"You must first know the rules, and then break them in an intelligent way." Paul Rand, Designer

#327 14-07-2009 23:05

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

3dGuy schreef:

Nee je eigen foto plaatsen dan ben je goed bezig als beeldredactie whistling

Sjeungejeunge wat 'n denigrerende hoog van de toren reactie.
Tis maar goed dat ik niet meer in de beeldredactie zit en me verder afzijdig kan houden van dit soort reacties. Sorrie 3dG, wat sla je de plank mis...

joeri hendriks schreef:

eigenlijk wel gek, ik zie zoveel mooi werk langskomen en dan toch zo weinig werk dat wordt aangeboden voor de voorpagina. RAAR

Misschien heb ik na de vakantie weer eens zin en tijd wat in te sturen. Aangezien er dan géén sprake is van 'eigen beeld' zijn we weer goed bezig. Denk ik. Hoop ik. Ofzo.

Laatst bewerkt door Freek. (14-07-2009 23:08)

Yeo, i know
[nevermind]

#328 14-07-2009 23:12

joeri hendriks
Website

Ben wel benieuwd naar je "prive" foto's freek. Als een beeld sterk genoeg is moet ie gewoon worden geplaatst, wie hem ook ingestuurd heeft. Ik ga er ook wat meer mee doen. Leuke uitdaging voor de komende maand. wink

#329 14-07-2009 23:18

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Haha, ik ben ook benieuwd naar mijn 'privé'-foto's. Whaha, zo veel zijn dat er niet. En ach de meesten daarvan zijn prachtig hoor. Maar hou ik gewoon liever privé wink

Yeo, i know
[nevermind]

#330 15-07-2009 00:39

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

@3DG Wat is er toch in hemelsnaam dat je zo stoort aan de voorpaginafoto's Het is niet goed of het deugt niet. Als er drie maanden geen redactioneel stukje op de voorpagina staat hoor ik er niks van maar als de foto te laat of niet mooi genoeg is of niet mooier dan die je zelf hebt ingestuurd weet je dit draadje al snel op te zoeken.

Ik zou zeggen: maak er niet zo'n punt van. Deze site heeft één hoekje waar één foto van iemand geplaatst wordt en dat is niet het onbelangrijste plekje van de MM-community maar ook zeker niet de meest prominente plek. En al helemaal niet de plek waar je al meer dan anderhalf jaar over loopt op te winden.

Neem nog een glaasje fris en 'let it go'. Schrijf eens een leuk artikel over het een of ander, daar kun je ook een hoop energie in kwijt. En ik zie echt niet alleen het liefst tekst van mijn hand op de voorpagina hoor.

#331 15-07-2009 01:44

HansenOFFLine

ik vind de manier waarop de foto geplaatst moet worden niet overeenkomen met mijn stijl van fotograferen, daarom geen inzending van mijn kant. je kan met css een boel regelen met de manier waarop een foto komt te staan in een div en als dit op een manier is dat de foto gecentreerd blijft zal er denk ik meer animo zijn om een foto in te sturen.
ben nu aan het experimenteren met een 6x12 pinhole en als hier iets moois uitkomt zal ik kijken of het voor de voorpagina kan. is het eigenlijk mogelijk om het beeld in zwart wit te doen, of alleen kleur?

#332 15-07-2009 08:33

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

je kan toch een foto zo snijden zoals je wil, dat heeft helemaal niets met CSS te maken.
Hij hoeft niet door te lopen aan de zijkant, maar dat is wel het mooiste voor mensen die de tekst groter maken, want daar wordt het voorpaginabeeld ook breder..

Wat we nu steeds doen is een bredere foto nemen en buiten het zichtbare vlak gewoon een verloopje zetten zodat het niet in 1x ophoudt dat zou echt heel lelijk zijn.

#333 15-07-2009 09:40

marloez
Moderator
@ Amsterdam
Website

HansenOFFLine schreef:

ik vind de manier waarop de foto geplaatst moet worden niet overeenkomen met mijn stijl van fotograferen, daarom geen inzending van mijn kant.

Zie het nou eens als een uitdaging, of een opdracht, wat jij wilt! Stel een klant vraagt je om iets op dat formaat te fotograferen, zeg je dan ook nee? wink

"You must first know the rules, and then break them in an intelligent way." Paul Rand, Designer

#334 15-07-2009 10:53

luclodder
Pro
@ Heerlen
Website

marloez schreef:

HansenOFFLine schreef:

ik vind de manier waarop de foto geplaatst moet worden niet overeenkomen met mijn stijl van fotograferen, daarom geen inzending van mijn kant.

Zie het nou eens als een uitdaging, of een opdracht, wat jij wilt! Stel een klant vraagt je om iets op dat formaat te fotograferen, zeg je dan ook nee? wink

dit zit marloez! innocent

[ o ] luclodder fotografie
www.luclodder.com |
flickr | twitter/luclodder | weblog

#335 15-07-2009 15:26

HansenOFFLine

nee ik zeg geen nee tegen het formaat, maar op de manier waarop ik het hier moet laten zien.
vind dat de subtiliteit wegvalt in een compositie, als er wel of niet steeds links een stuk bijkomt.

verder ligt mijn kijkrichting naar beeld en tekst van links naar rechts en vind ik het vreemd dat deze nu van rechts naar links moet.

bij het bekijken van mijn flickr stream, zie ik wel een paar beelden die ik kan aanpassen voor een volgende ronde. blijft nog de vraag van zwart wit vs kleur.

#336 15-07-2009 16:03

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

HansenOFFLine schreef:

verder ligt mijn kijkrichting naar beeld en tekst van links naar rechts en vind ik het vreemd dat deze nu van rechts naar links moet.

Dat hoeft ook helemaal niet. Je bent helemaal vrij om te doen wat je zelf wil :-)

HansenOFFLine schreef:

bij het bekijken van mijn flickr stream, zie ik wel een paar beelden die ik kan aanpassen voor een volgende ronde. blijft nog de vraag van zwart wit vs kleur.

Ook hier mag je dat helemaal zelf weten,.. smile Zwartwit is zeker niet verboden, het is alleen nog bijna niet gedaan.

#337 15-07-2009 16:24

3dGuy

HSL schreef:

HansenOFFLine schreef:

Dat hoeft ook helemaal niet. Je bent helemaal vrij om te doen wat je zelf wil :-)

Toch heeft hij hier een punt!
Bij de meeste composities ga je met het "point of interest" toch ongeveer op 1/3 zitten en als je dat links doet dan heb je kans dat het dan geheel of gedeeltelijk wegvalt. Net als met de foto die er nu staat. De foto's die ik ingezonden heb (en die ook geplaatst zijn) heb ik vaker gespiegeld en ook gezorgd dat er aan de linkerkant niets belangrijks weg valt.

En dat is inderdaad rekening houden met wat de klant wil en met wat het doel is. Maar dat er van links naar rechts gekeken wordt is gewoon een feit daar doe je niks aan! Is het eigenlijk (on)mogelijk om de kant die verdwijnt te veranderen? Al dan niet per afbeelding?

En zo'n verloop aan een foto maken kan maar dat wordt dan toch ook weer een aandachtspunt op zich als het zichtbaar is!

#338 15-07-2009 17:57

Chuck
Ex-Crew

Ja, 'als'.

Maar als jij dat vindt, mag ik dan vinden dat je vreselijk loopt te miepen over de voorpaginabeelden?

Het gaat echt helemaal 423.167 keer nergens over. Daar bovenop begrijp je blijkbaar nog steeds niet dat MacMinds niet meer of minder is dan een forum opgezet door een paar mensen die dat uit eigen middelen doen. Zie het maar als een clubhuis voor Mac gebruikers zonder ballotage of vergoeding voor entree.
Als er hier iets fundamenteels anders moet dan kost dat iemand gewoon privé tijd.

Opmerkingen prima, commentaar ook, vooral opbouwend, al vraag ik me echt af of je die nuance kent, maar eindeloos door blijven zuigen is zo waanzinnig misplaatst. If you don't like it FUCK OFF!

#339 15-07-2009 18:27

3dGuy

Heet dit draadje nu een ineens "negatieve beeldvorming"?

Iemand hier publiekelijk afzeiken is heel makkelijk en ik ga er niet eens op in!
Als je mij iets wil vertellen dan kan dat via PB en daar is dat ook voor bedoeld!

Ik had

Nee je eigen foto plaatsen dan ben je goed bezig als beeldredactie whistling

beter weg kunnen laten maar het staat er nu eenmaal! Sorry, het was bedoeld als een plaagstootje!

Het zou mooi zijn als een moderator de off topic berichten (incl. dit bericht) zou verwijderen zodat jullie(zonder mij) door kunnen met het eigenlijke onderwerp!

#340 15-07-2009 18:47

Chuck
Ex-Crew

Nee, dit draadje heet nog altijd hetzelfde. Dit is het draadje waarin je al vanaf 31-10-2007 22:30 uur loopt te zeuren. Verder heb ik je niets te vertellen behalve dat je er zelf voor hebt gekozen deze hele discussie publiekelijk te willen voeren. Dus als je nu een deksel op je neus voelt. PROOST!

#341 16-07-2009 16:21

3dGuy

Voor iets dat over helemaal niets gaat neem je wel de tijd uit te zoeken waneer ik in dit draadje de eerste post heb gedaan! Als het over niets gaat dan hoef je het toch niet te lezen en al helemaal niet op te reageren.

En als het zo veel werk is om het aan te passen dan kan het antwoord ook heel simpel iets als; "Het kan maar dat kost veel te veel tijd!" kunnen zijn!

En ik loop niet te zeuren dat maak jij er van!
En zeker niet in die eerste post!

En wat jij doet is blazen!
Je blaast een mug op tot het een olifant is!

En ik waardeer het heus wel wat er allemaal achter de schermen gedaan word om de site draaiende te houden!

Laatst bewerkt door 3dGuy (16-07-2009 16:33)

#342 16-07-2009 16:41

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Ok, en vanaf nu gaan we gewoon weer lekker on-topic, ruzie maken doen jullie maar in PB's ninja

:-)

#343 16-07-2009 20:44

salty
@ Groningen
Website

marloez schreef:

HansenOFFLine schreef:

Dat is wel mooi gesproken maar komt toch wat minder overtuigend op mij over dan dat puntige "rot op" van een paar posts geleden. (een lichtpuntje in dit draadje)
Je moet inderdaad met het kader van MacMinds in je hoofd op pad gaan om iets geschikts te maken (bijv. onderwerp ver weg, zorg dat er boven en onder flink wat van af kan.)
Ik heb hier drieduizend recente foto's van een maandje Griekenland en daar zitten er -hoe is het mogelijk- toch wel twee tussen waarop ik bijna trots ben, maar die kwaliteit zit natuurlijk minstens in kadrering en compositie en dus zijn deze foto's ongeschikt om te resizen voor MacMinds.
Misschien is het ook wel eens een idee om de hand in eigen boezem te steken.
Het huidige formaat is gewoon onhandig. Wees eens flexibel en pas het ontwerp van de site aan. Hoger die fotos. 600 x 450 Daar wordt het zeker niet slechter van.
Dan opent de site met een stevige plaat. De inzendingen zullen binnen stromen.
Er is hier talent genoeg.

Laatst bewerkt door salty (16-07-2009 21:04)

#344 16-07-2009 20:48

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Bij een update van de site zie ik liever dat die hele voorplaat (user submitted) gaat verdwijnen. Werkt niet. Next!

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#345 16-07-2009 23:38

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Nah Beertje, in deze ben ik het wel met Meneer Salty eens. Een handzamer formaat (en geen gedoe met verloopjes voor de grote letter-lezers) maakt meer beeld geschikt voor de voorpagina.
Eigenlijk zou de layout een soort van flexibel moeten zijn zodat er vanaf vierkant tot panorama geplaatst kan worden. Op zich best een idee. Ik heb ook wel plaatjes liggen die er dusdanig gecropt niet uitzien.
smile

Yeo, i know
[nevermind]

#346 17-07-2009 09:14

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Salty heeft ook gelijk, het formaat is alles behalve handig. Maar ik heb er geen zin meer in. Met een standaard formaat denk ik niet dat de situatie zal veranderen. We verzinnen wel iets anders.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#347 17-07-2009 09:31

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

MacBeer schreef:

Maar ik heb er geen zin meer in.

crying

Yeo, i know
[nevermind]

#348 20-07-2009 09:48

TSÈRD

Bij http://www.ooglijm.nl/ hebben ze wel een mooi formaat voor de wisselende plaat. Staat altijd aan de onderkant van de pagina en is daarmee ook niet "te" prominent aanwezig. Daar staat ie volgens mij wel op elke pagina, zoiets lijkt me dan voor hier toch too much....

Durst ist schlimmer als Heimweh.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB