MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#51 20-11-2006 09:09

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Re: 'Work in progress' draadje

Klopt!!! Ik heb zoveel mogelijk mijn best gedaan om niet Milton te imiteren, hihi.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#52 20-11-2006 16:42

Da Chicken
Website

http://img172.imageshack.us/img172/2586/hartlogovm8.png

Ik vind dit zelf al een hele verbetering wink

#53 20-11-2006 19:54

hietahh

...

Laatst bewerkt door hietahh (05-02-2008 23:13)

#54 21-11-2006 17:12

Da Chicken
Website

...

Laatst bewerkt door Da Chicken (06-02-2008 16:47)

#55 21-11-2006 21:04

jesse
@ Doorn - Utrecht
Website

hallo mensen, ik ben bezig met het maken van een nieuwe website!

dit is de oude ( nu nog ) gebruikelijke website (heb ik niet gemaakt!)
http://www.geefeenfeest.nl/

de naam is "GeefeenFeest"

hier ben ik mee bezig ( alleen lay-out en het is voor jongeren!!! )

http://www.graphicsfactory.nl/test/website2.jpg

wat kan ik hier nog aan verbeteren? (de header zegmaar)

groeten jesse

Laatst bewerkt door jesse (21-11-2006 21:05)

#56 21-11-2006 22:20

Mac Daddy
@ Mokum
Website

jesse schreef:

hallo mensen, ik ben bezig met het maken van een nieuwe website!

dit is de oude ( nu nog ) gebruikelijke website (heb ik niet gemaakt!)
http://www.geefeenfeest.nl/

de naam is "GeefeenFeest"

hier ben ik mee bezig ( alleen lay-out en het is voor jongeren!!! )

wat kan ik hier nog aan verbeteren? (de header zegmaar)

groeten jesse

Allereerst vind ik het een verbetering in vergelijking met de oude, maar dat was ook niet echt moeilijk. Wat mij gelijk opviel was het oude logo. Comic Sans kan echt niet. Misschien heb je het al geprobeerd, maar stel eens voor of je ook het logo mag verbeteren? Heb je weer een opdracht erbij.

1. Ik weet niet wat voor feesten ze geven, maar nu straalt het graffiti lettertype, de speakers en het zwart/wit behoorlijk Hip hop uit.
Als dit niet bedoeling is, probeer er dan kleur aan toe te voegen en zoek een eventueel een ander spannnend lettertype.
2. Moet het per se 'Geefeenfeest' zijn, of mogen er ook spaties tussen? Leest namelijk wat makkelijker.
En rechtsboven staat 'Home'. Ik vind het alleen raar dat het er twee keer staat.
3. De header is mooi, maar nu vallen de krullijnen een heel klein beetje buiten de site. Zorg ervoor dat hij mooi in het zwarte vlak staat, of dat hij duidelijk te groot is. Nu is het verschil te klein.

Het ziet er mooi uit, maar in mijn ogen kan er nog het een en ander aan gebeuren. Dit is mijn kritiek. Doe er mee wat je wilt. Veel succes verder met de opdracht.smile

www.paaj.nl | Clients from hell

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#57 21-11-2006 22:47

hietahh

Ik heb een beginnetje gemaakt voor de voorkant van een muziekmagazine. Alles mocht zelf bedacht worden, dus ik ging uit van iets met lifestyle. Leek me grappig!

http://img221.imageshack.us/img221/8963/afbeelding3fl8.jpg
(hij is niet klein genoeg, dus klikbaar)
edit: heb ff een betere thumbnail gemaakt

Laatst bewerkt door hietahh (06-02-2008 16:47)

#58 21-11-2006 22:58

Klaus
Pro
@ Beernem, West-Vlaanderen
Website

Niet slecht, maar zo op het eerste zicht (weinig tijd) erg veel verschillende lettertypes!

#59 21-11-2006 23:05

Sgt. Peppers
@ Ergens in Zuid-Limburg

@hietahh

Ik vind het allemaal nogal rommelig, inderdaad te veel verschillende lettertypen, en ze zijn ook te groot.
Ook vind ik dat de spatiering en de uitlijning niet lekker "hangt" op de pagina.

En mag ik vragen in welk programma je het gemaakt hebt?

#60 21-11-2006 23:14

Gmid
Pro
@ Veenendaal
Website

Komt mij allemaal een beetje over alsof er te veel tekst op te weinig ruimte moest. Lijkt me niet echt nodig. Kleuren wel mooi, maar tegelijk erg eentonig. Een toon uit de foto overnemen is goed, maar het mooiste zou zijn om er een mooie andere kleur bij te zoeken.

Edit: zie ik nu pas. als je er op klikt, verschijnt er rechts nog meer. Iets extra commentaar dus: uit evenwicht. Net als of de teksten en kaders maar gewoon op willekeurige plekken zijn neergelegd. Deze cover in combinatie met het prijsje links onder zou ik niet eens de moeite voor nemen om uit het schap te pakken. Sorry.

Laatst bewerkt door Gmid (21-11-2006 23:17)

MiveCommunications - for an open world

#61 21-11-2006 23:14

Mac Daddy
@ Mokum
Website

@Hietahh: Je hebt voor een groot deel gelijk, maar...

Da Chicken is nog jong en ik vind het mooi om te zien dat zo'n jongen nu al creatief bezig is.
Je merkt dat hij leergierig is en zich daarom hopelijk ook ontwikkeld. Zijn laatste logo die hier in dit topic staat is alweer een stuk beter naar mijn mening.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je hier een creatieve ontwikkeling ziet en dit heeft elk persoon dat zich graag creatief uit. Die ontwikkeling stopt nooit. Een creatieve ontwikkeling gaat maar door. Ook ervaren 'ontwerpers' ontwikkelen zich nog steeds.
Een portfolio is een presentatie van je beste werk, maar is ook altijd tijdelijk.
Als ik nu 'goede' werken van een jaar terug of ouder bekijk. Vind ik ze wel mooi, maar toch doet het mij minder.
Wat Da Chicken op zijn site laat zien is denk ik het werk waar hij trots op is en in zijn ogen het beste is. Van mij mag hij het laten zien.

Ik had niet gelezen dat hij zichzelf ook een bedrijfje noemt. Dat is ook wel een beetje raar. En ik vind de naam H-Art wel leuk gevonden. En misschien is zijn werk nog geen kunst, maar kunst is erg relatief. En wie weet is Da Chicken over 10/20 jaar één van de grote ontwerpers.

Over je ontwerp Hietahh: Ik denk ook dat het aan de lettertypen ligt, maar het lijkt op één van de zovelen glossy magazines, maar toch is ontbreekt er iets aan. En dat het op één van de zovelen magazines lijkt is ook mijn commentaar. Het heeft geen eigen gezicht. Het logo bestaat uit normale tekst. Het is allemaal maar wit. Ik denk dat het in de schappen niet zal opvallen.

Laatst bewerkt door Mac Daddy (21-11-2006 23:25)

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#62 22-11-2006 00:17

HansenOFFLine

@ hietahh; het is leuk als je iemand afkraakt en stelt dat hij geen kunst maakt, maar wat is jouw referentie kader dat jij dat kan bepalen? de hoog uit de lucht komende opmerking: daar zijn geen woorden voor nodig vind ik echt misplaatst!!

verder laat je iets zien, denk je echt dat ik zin heb om 10 minuten te zitten wachten dat dat plaatje geladen is!!!!!! als je een voorstel wilt doen dat anderen het kunnen zien, zorg er dan voor dat het makkelijk te zien is in een klein formaat met een link naar een groter plaatje evt. ik heb een 6mb verbinding, maar jouw plaatje is nu nog niet geladen!!!

#63 22-11-2006 08:02

servir frais

precies een magazine waarvan men nog wacht op wat inhoud, in afwachting daarvan een lekkere zwarte verticale balk grin

#64 22-11-2006 08:52

Da Chicken
Website

Mac Daddy schreef:

Ik had niet gelezen dat hij zichzelf ook een bedrijfje noemt. Dat is ook wel een beetje raar. En ik vind de naam H-Art wel leuk gevonden. En misschien is zijn werk nog geen kunst, maar kunst is erg relatief. En wie weet is Da Chicken over 10/20 jaar één van de grote ontwerpers.

Ik vind je bericht hartstikke aardig wink en als ik erop terug denk dat ik dat op mijn site had gezet vind ik dat ook een beetje raar, ik heb het dan ook meteen na het bericht van Hietahh weggehaalt wink Nu zit ik wel met het dilemma over de naam, maar laten we ontopic blijven. Ik vind wel iets voor die naam wink

Over jouw ontwerk Hietahh, ik moet zeggen niet slecht, maar (vind ik) kan die balk onder de tekst link van mijn part weg, of een andere kleur

#65 22-11-2006 11:02

bartvandergriendt
@ Amersfoort
Website

Over het muziekmagazine: zo te zien heb je niet erg lang nagedacht over de typografie. Met alle respect: de helvetica is wel een erg voor de hand liggende keus. Bovendien is je typografische behandeling behoorlijk rommelig.

Juist in een magazine kun je je onderscheiden door je keuze van lettertypes - leef je eens uit in een zoektocht naar een mooie letter voor de koppen en een goed leesbare broodletter! Er kan veel meer dan je hier laat zien.

Zoals het er nu uitziet is het dertien in een dozijn; je zult het blad toch een eigen smoel moeten geven.

#66 22-11-2006 11:16

hietahh

Voor de duidelijkheid: het magazine stelt een voorkant en een achterkant voor.

@Klaus: ik heb alleen Helvetica Neue en Georgia gebruikt. Wel veel varianten van die Helvetica Neue, om het misschien wat spannend te houden.

@Gmid: misschien zijn de teksten en kaders inderdaad iets uit evenwicht. Dat zag ik zelf ook. Ik heb echter wel gebruik gemaakt van hulplijnen. Het doorzichtige vakje met wat koppen erin begint bv op dezelfde lijn als de M en eindigt waar de U ook eindigt. Ook zijn de koppen van 'volgende week' (dat wordt de achterkant) op dezelfde hoogte als 'MUZ'. Hoe krijg ik WEL evenwicht? Ik heb het wel geprobeerd, maar helaas weinig succesvol zegmaar smile

@Mac Daddy: dat het gelukt is 1 uit de zovelen te creeëren vind ik juist wel leuk. Het is namelijk een knipoog naar de vele inhoudsloze 'lifestyle'-bladen. Het heeft niet echt inhoud en is heel duur. Zo'n soort blad probeer ik hier ook te ontwerpen.

@HandenOFFline: dat referentiekader is er niet of nauwelijks. Ik heb wel wat boeken over ontwerp, waar gewoon ontwerpen in staan. Dat gecombineerd met online portfolio's die ik veel bezoek om van te leren, is mijn referentiekader. Ik denk trouwens dat het heel goed is om mensen van heel negatief commentaar te voorzien, zodat ze er iets mee kunnen. Als je zegt 'Ja, wel leuk', maar bedoelt 'Dat zou ik anders hebben gedaan', zou ik liever horen wat je dan anders zou hebben gedaan. Daar kun je toch alleen maar van leren!?

Spijtig dat je m'n plaatje niet snel te zien krijgt, ik had best wat commentaar van je willen krijgen smile

@DaChicken: Die balk had ik eerder zelfs nog iets breder, omdat het totaalbeeld dan net wat kuiser is. Net iets minder bloot zegmaar. Een andere kleur ga ik inderdaad even proberen.

Laatst bewerkt door hietahh (27-11-2011 00:14)

#67 22-11-2006 12:33

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Je zegt dat je dit ontwerp hebt gemaakt met een knipoog naar de glossy magazines, maar dat zie ik er niet aan af. Dan zouden er wat grapjes in moeten komen. Het enige wat er dan nu komisch aan zou zijn is de belachelijk dure prijs. Die is overdreven hoog en daarom misschien wel grappig.

Daarbij komt ook nog dat bij zo'n glossy magazine het vaak vol staat met advertenties. Inderdaad meer lucht dan inhoud, maar ze ook altijd een advertentie op de achterzijde hebben. Wat er volgende keer in het blad komt staat meestal achterin het blad.

Mijn advies is om naar een tijdschriftenhandel te gaan en kijken naar de bladen. Wat maakt de Elle nou de Elle? Wat geeft het gezicht aan de Vogue? Enzovoorts. En kijk ook naar de details van een cover. Vergelijk ze met elkaar. Daar kun je vast wel uithalen en zo meer een 'eigen gezicht' aan je cover geven en ook meer kleine grapjes erin toevoegen.

#68 22-11-2006 12:53

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Hietahh, ik neem aan dat dit een schoolopdracht is?

Hoe heb je beeldend onderzoek gedaan?
Het is gewoon een 13-in-1-dozijn benadering. In een rek met andere glossy magazines valt het totaal in het niet. En dat is funest. Een opdrachtgever zou je dan ook tot de grond toe affakkelen met een voorzet als deze.
Doe beeldend onderzoek, kijk naar de concurrenten en naar het verleden. Wat maakt een goede cover een goede cover? Vragen die jij voor jezlef moet beantwoorden. Als je dat niet kan en deze motivatie niet verdedigen kunt, kan je ook geen cover van een glossy maken.

Wat is er zo bijzonder aan dit blad? Waarom zou ik dit blad moeten kopen en niet een van de andere magazines (die goedkoper zullen zijn)? Het is een muziekmagazine maar ik krijg hier nu een heel erg mode-gevoel van. Kijk eens naar de Oor en Roling Stone, dat zijn muziekbladen en dat stralen ze ook uit - waarom?

Een blad waar geen visie achter zit blijft een slecht blad. Door je te concentreren op stomme vormgeeftruucjes mis je finaal de boot. Ontwikkel een visie en een strategie in de vormgeving. En pas dan ga je op zoek naar lettertypes, foto's en illustraties.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#69 22-11-2006 13:48

Ludo

Vervang de foto eens door neutraal grijs, en kijk wat je aan vormgeving overhoudt.
Pas dat dan aan zodat je echt iets goeds hebt, en breng dan evt. het beeld weer terug.

#70 22-11-2006 15:51

hietahh

@Mac Daddy: dat van die tijdschriftenhandel vind ik een goeie! Ga ik doen!

@MacBeer: het is een opdracht voor het vak CKV. Andere leerlingen zullen waarschijnlijk helemaal geen onderzoek toen vantevoren. Toch lijkt het me leuk om dat zelf wel te doen, om het niveau hoog te houden.

Opdracht was 'Ontwerp de cover van een muziektijdschrift'. Meer niet, alleen die ene zin. De vragen die je noemt ga ik mezelf zeker eens stellen. De volgende WIP die ik hier post zal doordacht zijn, of in ieder geval doordachter wink.

Bedankt Ludo, MacBeer en Mac Daddy; hier kan ik mee verder smile

#71 22-11-2006 15:58

jesse
@ Doorn - Utrecht
Website

@ MacDaddy o.a

Dat logo kan ik (wat ik zelf ook vaak genoeg heb voorgesteld, want het bedrijf is van een vriend van me) helaas niet aanpassen omdat het herkenbaarheid is van het bedrijf. Comicsans is kut i know.

Dan de website. Ik vond hem zelf nogal donker en degene waarvoor ik hem maak ook.
Ik ben nu beetje aan het proberen om er kleur in te brengen maar het wilt niet echt lukken want ik ben
nog niet tevreden! hier een paar voorbeeldjes:

http://www.graphicsfactory.nl/test/website3.jpg

btw. het is voor een bedrijf wat licht en geluid en video verzorgt op feesten en evenementen en disco's.
ik heb al een bedrijfswebsite gemaakt dit is meer voor zakelijk en informatief:

http://62.166.12.179:2000/website/

en de website waar ik nu mee bezig ben is echt voor jongeren met een gastenboek, partypics enz.

groeten jesse smile

#72 22-11-2006 16:08

Jonnotie
@ Rotterdam
Website

hietahh schreef:

@Mac Daddy: dat van die tijdschriftenhandel vind ik een goeie! Ga ik doen!

@MacBeer: het is een opdracht voor het vak CKV. Andere leerlingen zullen waarschijnlijk helemaal geen onderzoek toen vantevoren. Toch lijkt het me leuk om dat zelf wel te doen, om het niveau hoog te houden.

Opdracht was 'Ontwerp de cover van een muziektijdschrift'. Meer niet, alleen die ene zin. De vragen die je noemt ga ik mezelf zeker eens stellen. De volgende WIP die ik hier post zal doordacht zijn, of in ieder geval doordachter wink.

Bedankt Ludo, MacBeer en Mac Daddy; hier kan ik mee verder smile

Voor een muziek blad? Als ik naar die vookant kijk denk ik aan makeup voor sterren. Niet speciaal aan muziek.

Tralala

#73 22-11-2006 16:10

Jonnotie
@ Rotterdam
Website

jesse schreef:

@ MacDaddy o.a

Dat logo kan ik (wat ik zelf ook vaak genoeg heb voorgesteld, want het bedrijf is van een vriend van me) helaas niet aanpassen omdat het herkenbaarheid is van het bedrijf. Comicsans is kut i know.

Dan de website. Ik vond hem zelf nogal donker en degene waarvoor ik hem maak ook.
Ik ben nu beetje aan het proberen om er kleur in te brengen maar het wilt niet echt lukken want ik ben
nog niet tevreden! hier een paar voorbeeldjes:

http://www.graphicsfactory.nl/test/website3.jpg

btw. het is voor een bedrijf wat licht en geluid en video verzorgt op feesten en evenementen en disco's.
ik heb al een bedrijfswebsite gemaakt dit is meer voor zakelijk en informatief:

http://62.166.12.179:2000/website/

en de website waar ik nu mee bezig ben is echt voor jongeren met een gastenboek, partypics enz.

groeten jesse smile

De header en het menu siter er goed uit alleen daarna ziet het er zo onaf en effe snel in elkaar gezet uit,

De naam in de header is ook niet goed te lezen.

Tralala

#74 22-11-2006 16:29

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

hietahh schreef:

Da's dus het mooie van leren! Soms krijg ik een simpel schetjes of een paar spullen. Dan ga ik vragen wat en waarvoor de opnamen gaan dienen of gebruikt gaan worden. Mezelf inleven, dingen bedenken. Want het moet natuurlijk wel een goeie plaat worden die 'iets' (afh van opdracht) doet.
Zelf initiatief nemen, verder gaan dan de eerste gedachte. Daarmee jezelf en je werk aantrekkelijk maken.

Yeo, i know
[nevermind]

#75 22-11-2006 16:43

Ludo

@ jesse, ik vind variant3 van de website qua kleur helemaal niet verkeerd.
Alleen de tekst "geefeenfeest" is redelijk onleesbaar, daar zou ik nog wel een andere oplossing voor zoeken.
Misschien meer een losstaand logo van maken, of mee laten lopen in de ronding van de speaker.

Laatst bewerkt door Ludo (22-11-2006 16:44)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB