MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#26 14-11-2006 09:22

Arno
Pro
@ Oud-Beijerland
Website

Re: 'Work in progress' draadje

Zojuist afgerond en opgeleverd; een website voor een nieuwe revolutionaire snacksaus: Dieselsaus!
Sinds kort in sommige supermarkten verkrijgbaar in tubes en binnenkort ook 'in a snackbar near you'!

http://static.flickr.com/108/297151139_03d442abce_m.jpg

De website was met alle rollovers, dropshadows enzo niet echt een makkelijke klus, maar het resultaat is wel leuk geworden vind ik zelf.

Bekijk hem op patatjediesel.nl of lees hier meer over dit project.

Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Acda & De Munnik

#27 14-11-2006 10:59

Hanton
Pro
@ Barbarije
Website

Vind het wel een fris geheel maar echt door en door Hollands (no offence smile ). De rollover bij 'Erkend Dieselsaus Dealer' zit niet helemaal snor, er komt een wit lijntje links tevoorschijn. Beetje slordig zo.
Zou ook proberen van de horizontale scrollbar af te raken bij 'Wat vind jij?', die staat daar niks te doen.
Vind het anders wel een ok naam, 'Dieselsaus': op het eerste zicht heel a-commercieel maar door die tegenstelling ook weer interessant. Gezond is het allemaal wel niet als ik zo eens snel naar de ingrediënten kijk...

#28 14-11-2006 11:22

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

ja leuke site maar die naam... ik vind het bijzonder onsmakelijk klinken, een patatje diesel.

"Never delegate understanding" - Charles Eames

#29 14-11-2006 15:06

TimoKick

Nee, een patatje oorlog is lekker gezellig.
-
maar ff ontopic.
Een mooie site. De delen van de site doe elke pagina terug komen mooi in de CSS file gestopt.
Alleen 2 foutjes die ik zo snel zie.
1. Bij de mouse-over afbeelding met de link naar Dealers.
Als ik de muis op die afbeelding hou komt er een andere afbeelding met dat bord iets verder naar rechts, alleen er komt meer, er komt een wit randje links van en de afbeelding die linksboven de pagina ook staat, dat stukje motief met een patatje:
http://img97.imageshack.us/img97/8530/bild1bb3.jpg
en
2. Bij de mouse-over afbeelding met de link naar Contact.
Als ik de muis op die afbeelding hou komt er een andere afbeelding met dat brievenbusje opens, alleen er komt meer, de mousoverafbeelding met Ja, jij! komt daar opeens onder te staan:
http://img206.imageshack.us/img206/871/bild2am5.jpg

heeft MacMinds verlaten.

#30 14-11-2006 15:24

Mac Daddy
@ Mokum
Website

@TimoKick: Misschien is het handig als je even vertelt welk browser gebruikt, want in Firefox doet hij het prima.

@Radar: Ziet er leuk uit en ik word nieuwsgierig naar de saus.wink

Laatst bewerkt door Mac Daddy (14-11-2006 15:25)

www.paaj.nl | Clients from hell

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#31 14-11-2006 15:25

marloez
Moderator
@ Amsterdam
Website

ik zag die foutjes ook in Safari...

"You must first know the rules, and then break them in an intelligent way." Paul Rand, Designer

#32 15-11-2006 10:53

Arno
Pro
@ Oud-Beijerland
Website

Bedankt voor jullie reacties.

Wat betreft de naam; die hebben we helaas niet zelf verzonnen. De klant had een aantal namen bedacht, wij hadden leuke alternatieven, maar de klant blijft koning en werd het toch Dieselsaus. Met de hele campagne (feat. John Diesel en Petrol Dolly) er omheen valt het geheel wel op zijn plaats.

Wat betreft de rollovers in Safari; dat is bekend. Met het bouwen van zo'n site kun je (ja, ik weet het...het klinkt heel onprofessioneel) het vrijwel niet voor elkaar krijgen dat hij het op iedere browser 100% goed doet. Internet Explorer en Firefox (waar ook Camino, Flock en dat soort browsers op gebaseerd zijn) gelden als universele standaard. Helaas is vooral IE een vreemde eend in de bijt (en daar werken vreemd genoeg nog de meeste bezoekers mee) en het heeft erg veel tijd gekost om hem daaronder 100% goed werkend te krijgen. Nu moet hij alleen Safari-compatible worden. Wordt aan gewerkt...

Tips of suggesties blijven welkom smile

Acda & De Munnik

#33 15-11-2006 11:06

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Wellicht kende je 'm al, maar ik gebruik voor rollovers tegenwoordig de 'sliding doors' techniek. Die werkt op alle huidige browsers/plaforms

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#34 15-11-2006 11:08

m0nk
@ 015
Website

het is ook mogelijk om per browser een andere css te gebruiken. dus in je header een browsercheck in bouwen en daar de juiste css aan koppelen.

"Focus on the Journey, Not the Destination"

#35 15-11-2006 12:03

Arno
Pro
@ Oud-Beijerland
Website

m0nk schreef:

het is ook mogelijk om per browser een andere css te gebruiken. dus in je header een browsercheck in bouwen en daar de juiste css aan koppelen.

Ik heb daar geen ervaring mee, maar daar ga ik me zeker in verdiepen voor deze site!

Acda & De Munnik

#36 15-11-2006 12:03

Arno
Pro
@ Oud-Beijerland
Website

MacBeer schreef:

Wellicht kende je 'm al, maar ik gebruik voor rollovers tegenwoordig de 'sliding doors' techniek. Die werkt op alle huidige browsers/plaforms

Bedankt voor de tip, alleen werkt je link niet oops

Acda & De Munnik

#37 15-11-2006 12:04

Zakske
@ Antwerpen

MacBeer schreef:

Wellicht kende je 'm al, maar ik gebruik voor rollovers tegenwoordig de 'sliding doors' techniek.

@MacBeer: je maakt me nieuwschierig naar die "sliding doors"... alleen werkt je link voor geen meter. oops

Een beetje moe? Klik hier en je bent weer helemaal fris.

#38 15-11-2006 12:05

salty
@ Groningen
Website

Volgens mij worden we ernstig voor de gek gehouden.
Er is helemaal geen John Diesel in de USA en al helemaal geen Diesel Saus.
In wat voor wereld leven wij dat we zomaar ongestraft belazerd mogen worden?
wink

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben in hoeverre zoiets door het buro van Radar ontwikkeld wordt, en wat er van te voren al vast ligt.

Laatst bewerkt door salty (15-11-2006 12:07)

#39 15-11-2006 12:10

Arno
Pro
@ Oud-Beijerland
Website

salty schreef:

Volgens mij worden we ernstig voor de gek gehouden.
Er is helemaal geen John Diesel in de USA en al helemaal geen Diesel Saus.
In wat voor wereld leven wij dat we zomaar ongestraft belazerd mogen worden?
wink

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben in hoeverre zoiets door het buro van Radar ontwikkeld wordt, en wat er van te voren al vast ligt.

Stuur me even een pb'tje, dan krijg je een paar proefsachets Dieselsaus van me opgestuurd.

John Diesel is natuurlijk fictief, maar de saus bestaat wel degelijk en is binnenkort in de snackbar verkrijgbaar.

Maar trek je altijd zo snel je conclusies en onder het mom van 'wat de boer niet kent, eet hij niet' roep je maar gelijk dat je belazerd word en dat deze wereld slecht is? Beetje kortzichtig hoor... Welkom in de reclame! tongue

Acda & De Munnik

#40 15-11-2006 12:16

salty
@ Groningen
Website

In de USA is geen Diesel Saus, beweer ik.
En daar stond ten onvervloede een knipoog bij.
De vraag of een nieuw produkt een fictief verhaal nodig heeft, is in ieder geval interessant, toch?

#41 15-11-2006 12:24

Arno
Pro
@ Oud-Beijerland
Website

salty schreef:

In de USA is geen Diesel Saus, beweer ik.
En daar stond ten onvervloede een knipoog bij.
De vraag of een nieuw produkt een fictief verhaal nodig heeft, is in ieder geval interessant, toch?

Dieselsaus is een 100% Nederlands product, ontwikkeld door onze klant Wyko (bekend van de, pas tot lekkerste bekroonde, satésaus).

Aangezien we vooral een jonger publiek willen aanspreken is er gezocht naar een passende naam, die we overigens niet zelf hebben verzonnen. Aan ons de opdracht om er een verhaal omheen te bedenken, en zo zijn John Diesel en Petrol Dolly geboren.

Deze week nog komt er op onze site een formulier waarop mensen proefsachets van de saus aan kunnen vragen. Ook zijn de buitendienst-medewerkers van Wyko druk bezig om snackbars te vinden die 'Dieselsaus dealer' willen worden.

Laatst bewerkt door Radar (11-12-2006 10:02)

Acda & De Munnik

#42 15-11-2006 12:42

salty
@ Groningen
Website

Begrijp me vooral niet verkeerd. Ik was helemaal niet bezig om een kritische opmerking te maken. En ik begrijp ook wel iets van reclame.
Dat neemt niet weg dat het toch raar is dat we  het normaal vinden dat je in reclame gewoon een verhaal mag verzinnen: nadat de dieselsaus eerst de USA heeft veroverd is nu Europa aan de beurt....

#43 15-11-2006 15:42

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Aahhh.... whistling

http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors/

Ik had per abuis een verkeerde link gekopieerd. Dit is dus het artikel over de slidingdoors!

#44 15-11-2006 15:47

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

MacBeer schreef:

http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors/

Hele fijne techniek, op deze site gebruik ik het ook voor het menu.

#45 15-11-2006 23:25

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Nou, weer het een en ander aangepast. En ik ben er zeer tevreden over. Ze zijn klikkelbaar.
http://static.flickr.com/119/298297962_a9e256bbcf.jpg?v=0
http://static.flickr.com/116/298312380_8677d0d8db.jpg
http://static.flickr.com/111/298297639_7af8613322.jpg?v=0
http://static.flickr.com/114/298297792_9cf2cd6fb5.jpg?v=0
Ik vind hem af. Ook al is het nooit echt af, maar ik moet er ook nog iets van maken hé.
Als er nog kleine verbeterpuntjes zijn hoor ik het graag.
Dan ga ik mij nu verdiepen in de wondere wereld van (Macromedia) Adobe Director en kijken of ik de applicatie ook nog werkend krijg, zoals ik het hebben wil.
Als ik hem af heb en het mij ook nog lukt om te vertalen naar een website, zal ik hem een keer online zetten.
En linken in het show-off draadje.

Bedankt voor het commentaar en de tips.

Laatst bewerkt door Mac Daddy (16-11-2006 09:33)

www.paaj.nl | Clients from hell

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#46 16-11-2006 09:01

behappy
@ amsterdam
Website

@macdaddy

Dit werkt echt stukken beter, nu klopt je concept van creative bubbles tenminste

Ik zou hem ook zo laten als ik jou was

super

ben benieuwd of het gaat lukken in Director

#47 17-11-2006 20:19

Da Chicken
Website

http://img369.imageshack.us/img369/9059/hartjq0.png

Wat vinden jullie hiervan?

#48 17-11-2006 21:18

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Nee, niet echt bijzonder. Ik heb even zitten spelen. Het combineren van de hart-vorm en de 'H' was leuk als idee maar het zag er op pixwl toch minder fraai uit.
Je moet verder zoeken. Kijk eens naar logo's van bekende en minder bekende bedrijven en bestudeer ze. Vind je ze mooi, vraag je dan af waarom je ze mooi vindt. Vindt je ze slecht, vraag je dan af waarom je ze slecht vindt.

http://i27.photobucket.com/albums/c173/bjornnelissen/iloveny.jpg

#49 17-11-2006 21:22

Da Chicken
Website

Jezus wat mooi man smile echt waar, sommige zouden nog wat veranderingen kunnen krijgen, maar het idee is echt mooi!

Zo zie je wel dat ik nog een beginner ben sad maar ik blijf het proberen wink

Bedankt voor die leuke inspiratie wink

Laatst bewerkt door Da Chicken (17-11-2006 21:23)

#50 20-11-2006 00:12

zoezoe
@ Overal en Nergens

MacBeer schreef:

Nee, niet echt bijzonder. Ik heb even zitten spelen. Het combineren van de hart-vorm en de 'H' was leuk als idee maar het zag er op pixwl toch minder fraai uit.
Je moet verder zoeken. Kijk eens naar logo's van bekende en minder bekende bedrijven en bestudeer ze. Vind je ze mooi, vraag je dan af waarom je ze mooi vindt. Vindt je ze slecht, vraag je dan af waarom je ze slecht vindt.

het mooiste hart...

Milton Glaser:
http://lucaviscardi.typepad.com/luca_viscardi_un_diario_o/images/iloveny.jpg

"Nothing is built on stone. All is built on sand, but we must build as if the sand were stone"

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB