MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 11-11-2006 11:51

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

'Work in progress' draadje

Ben je bezig met een ontwerp en zit je even vast of wil je gewoon even de meningen peilen? Post dan hier je schetsen en krijg inzichten van anderen.
Het 'show-off' draadje gebruiken we om werk te tonen dat klaar is, dit draadje is er om hulp te krijgen in het proces.

Succes! smile

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#2 11-11-2006 12:29

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Re: 'Work in progress' draadje

Nou de aftrap dan maar.wink
Dit is de opmaak voor mijn portfolio CD-ROM applicatie. Die ik voor school moet maken in Director.

Een update van mijn ontwerp. De vorige staat in het 'show off' draadje.
Alle afbeeldingen zijn klikkelbaar.
http://static.flickr.com/117/294338776_15a4a11450.jpg
http://static.flickr.com/104/294338875_3494d1b360.jpg?v=0
http://static.flickr.com/112/294338628_4f9e3bc5b6.jpg?v=0
http://static.flickr.com/110/294338697_cd04046272.jpg?v=0

Is dit typografisch beter? Zo niet. Dan graag wat tips?
Snappen jullie de navigatie?
De teksten zijn wat dingen die zo in mijn hoofd opkwamen, dus niet teveel opletten.

www.paaj.nl | Clients from hell

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#3 11-11-2006 12:40

Jonnotie
@ Rotterdam
Website

Wauw dat ziet er goed uit, mijn complimenten. Het font is super en de navigatie is goed te begrijpen.

Super

Tralala

#4 11-11-2006 12:46

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Het logo staat totaal niet lekker in het vlak. Overall heb je een heel dynamische look gecreeërd maar het logo staat er maar wat zielig bij. Maak het groter en zet het schuin.
Bij het 1e scherm mag je de wasmachine wel wat groter maken en meer richting de tekst brengen vind ik. Het gaat daar immers over de wasmachine.
Je tekst is natuurlijk dummytekst, maar let wel op afbrekingen. Dus geen laatste woord op ene andere regel, breek desnoods handmatig af.

De tekst bij de knoppen is ook wat saai. Had je die niet mooi in de bubbels kunnen verwerken en deze met een roll-over echtra kunnen oplichten?

Verder ziet het er netjes uit. Mooie kleurencombi. Trek alleen die sfeer door in alle andere elementen!

#5 11-11-2006 13:49

salty
@ Groningen
Website

Als je het in deze stijl toch voor elkaar zou kunnen krijgen om de bubbles wat meer op geblazen bellen te laten lijken, zou ik dat wel sterker vinden.
Dat is dus transparanter (behalve de randen) en een witje (glansje).

#6 11-11-2006 17:15

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Okee, ik heb nu weekend, maar maandag ga ik zeker met deze tips aan de gang.
Het logo zal ik aan werken.
Ik had zelf ook al eerder gedacht aan de tekst in de bellen te verwerken, maar ik kwam ook op dit idee.
Ik zal dat zeker proberen.

@salty: Ik was er zelf ook nog niet geheel tevreden over. Ik heb deze gemaakt via een tutorial. Maar jouw extra tips kunnen mij wel helpen.

@jonnotie: Bedankt voor het compliment.

Bedankt voor de tips.wink

www.paaj.nl | Clients from hell

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#7 11-11-2006 18:53

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

In feite moet je die ideeën die je hebt allemaal uitvoeren. Ook al als je er in je hoofd zeker van bent dat het niks gaat worden. Soms dan word je toch verrast als je het dan toch voor je ziet.
In je hoofd kan je niet schetsen. Dat kan je wellicht als je al 30 jaar bezig bent met het maken van ontwerpen en zelfs dan zul je vaak nog verrast opkijken van dingen die je zomaar aan het opkriebelen bent.
In een conceptfase moet je alles even optekenen. Hoe absurd, raar en fout het ook lijkt te zijn. Als je iets op papier zet dan kijk je daar anders tegenaan als wanneer je het ontwerp in je hoofd hebt zitten.

#8 11-11-2006 19:20

servir frais

Voor een vriendendienstje (de man van mijn vriendin haar collega), en die ik dus bijgevolg misschien toch wel twee keer heb gezien, 'moet' ik een logooke maken.

De man start als personaltrainer, en revalidatiecentrum, waarbij de nadruk ligt op een persoonlijke aanpak van conditie, voedingsgewoontes ed meer.

nu heb ik momenteel een tweetal logo's die mij wel iets zeggen, maar het probleem wat ik heb, is dat wanneer ik vanachter de mac kom voor een half uurke, ik alles wat ik toe dan toe heb gemaakt maar niks vind.

wat vinden jullie van beide logo's en wat zouden jullie eraan veranderen.

http://users.telenet.be/timdebeir/test.jpg

#9 11-11-2006 19:37

was frans
Pro
Website

ik vind de tweede erg mooi, vraag me alleen af of je dat bolletje niet moet weg laten. Vind niet dat het perse een poppetje hoeft te lijken en vind het sterker denk ik zonder, genoeg dynamiek.
het woord fitstudio leest niet makkelijk, kun je daar niet iets anders op bedenken?

nieuw > happy-pixels  |  zusjezusje

#10 11-11-2006 19:53

servir frais

wel dat is nu net hetgeen ik er nog op het laatste moment heb toegevoegd 'het koppeke', gewoon omdat ik weeral eens vond dat ik de symboliek ervan te ver opzocht en alles wat duidelijker moest maken.

nog even zonder het kopje!

PS : helaas wil die mens dat er staat 'fitstudio'

http://users.telenet.be/timdebeir/logo4.jpg

#11 11-11-2006 19:57

Sgt. Peppers
@ Ergens in Zuid-Limburg

Ik vind hem wel mooi, maar misschien is het nog wat beter als het woord "fitstudio" of in het grijs of in het groen staat, denk dat groen het mooist is, en misschien ook wel de dropshadow eronder.

En ook zou ik het woord "fitstudio" nog wat kleiner maken, en dan iets naar rechts verschuiven, zodat het niet precies gelijk lijnt met het schreefje van de "l" dat ziet er optisch niet zo mooi uit.

#12 11-11-2006 20:11

servir frais

okee thx ik werk nog even wat verder op enkele andere voorstellen nu!

#13 11-11-2006 20:35

Martijn

raar woord 'fitstudio' misschien helpt het om een streepje te zetten tussen fit en studio?
fit-studio...

#14 11-11-2006 21:04

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Wellicht dat de Nederlanders onder ons moeite hebben met het woord 'Fitstudio'. Zelf lees ik meteen 'Flitsstudio' maar dat zal wel de makke van een fotograaf zijn. Maar... mogelijk is 'Fitstudio' in België (want daar woont Servais) een heel normaal niet mis te lezen woord.

Overigens vind ik het beide erg mooie cleane, strakke en duidelijke logo's. Goed bezig. Met bolletje versterkt wel het verhaal. Met name in het oranje logo. Bij de groene vind ik 'm zonder sterker. Mja, ik heb verder niet te veel verstand van logo's. Ik denk wat dat betreft erg consumenterig. En in dat opzicht staan de beide logo's me gewoon aan.

Yeo, i know
[nevermind]

#15 11-11-2006 21:12

SamHeijens

Freek. schreef:

mogelijk is 'Fitstudio' in België (want daar woont Servais) een heel normaal niet mis te lezen woord.

ik moest toch wel even een aantal keren lezen...

#16 11-11-2006 21:31

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Ik denk dat je dat mooi kan oplossen door 'fit' groen te maken en 'studio' gewoon in het zwart te zetten. Gewoon 1 woord maar wel met twee kleuren.
Dan maak je wél visueel onderscheid waardoor je het leesbaarheidsprobleem tackelt op toch een vrij creatieve manier.

#17 11-11-2006 21:35

Sgt. Peppers
@ Ergens in Zuid-Limburg

Of grijs en groen, want omdat dat zwart verder nergens terugkomt in het logo valt het er naar mijn idee een beetje buiten.

#18 11-11-2006 22:31

servir frais

het grijs en zwart is natuurlijk één kleur, maar komt inderdaad over als drie kleuren terwijl er toch maar twee kleuren moeten gedrukt worden.

ik heb mij nog even bezig geweest, met een foto van een mens in een cirkel te stileren naar volgende contouren die ik in twee logo's heb verwerkt.

wat vinden jullie van deze ?

http://users.telenet.be/timdebeir/logo.jpg

#19 11-11-2006 22:33

servir frais

origineel :
http://users.telenet.be/timdebeir/man.jpg

#20 11-11-2006 22:42

SamHeijens

servir frais schreef:

het grijs en zwart is natuurlijk één kleur, maar komt inderdaad over als drie kleuren terwijl er toch maar twee kleuren moeten gedrukt worden.

ik heb mij nog even bezig geweest, met een foto van een mens in een cirkel te stileren naar volgende contouren die ik in twee logo's heb verwerkt.

wat vinden jullie van deze ?

http://users.telenet.be/timdebeir/logo.jpg

tweede is wel leuk, maar ik zou het stipje erachter gewoon vol doen. En misschien de silhouet van het mannetje in het midden van de N centreren.

#21 12-11-2006 00:57

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

Met die laatste maak je het te moeilijk. Bij die eerste twee (en met name die groen golf zonder koppeke) heb ik een gevoel van 'natuurlijk ziet dat logo er zo uit'. De eerste vind ik persoonlijk een beetje jaren 90 logo, die groene golf vind ik erg mooi. Clean, eenvoudig, dynamisch, helder, fris, dat soort dingen.

Nogmaals, die laatste zien er vergezocht uit. Die worden sterker als ze simpeler worden. Less is more, in dit geval.

Ik zou het wel weten, moest ik kiezen...

"Never delegate understanding" - Charles Eames

#22 12-11-2006 01:01

salty
@ Groningen
Website

Ik ben het wel met fistkikker eens maar heb toch een bezwaar tegen living met de groene golf.
Ik associeer het eerder met wonen (woninginrichting) dan met gezond bewegen.

#23 12-11-2006 13:44

roodhuid
Pro
@ Boxmeer
Website

was frans schreef:

het woord fitstudio leest niet makkelijk, kun je daar niet iets anders op bedenken?

Breed gespatieerd én in kapitalen; dat maakt een woord al gauw moeilijk leesbaar.
Door kleur in 2en hakken o.i.d. kan dan wel, maar blijft een reparatie.

En: Ik stoei zelf altijd met de leesbaarheid, wanneer een letter uit de naam in de vorm gebruikt wordt.
Ik lees al gauw li.ing. Ik kies meestal voor een vorm buiten de letters ...

gr
Jos

alles van waarde is weerloos

#24 13-11-2006 23:28

QriZ

Beide logo's zijn niet zo goed;

de bovenste:

Hier gebeurt teveel, daarnaast is het probeersel door de N en de I niet geslaagd; dit zijn dingen die je niet op die manier moet doen in typografie want het wordt er erg onduidelijk/onleesbaar door.

Het mannetje op de achtergrond is naast een zeer onrustig element ook technisch niet uitvoerbaar; het gaat dichtlopen/wegvallen als je het redelijk klein gaat gebruiken; iets wat echt een pré is voor een logo.

de onderste:

ook hier hetzelfde verhaal; de N en de I niet in elkaar breien. heb je een speciale reden om de V groen te maken? Het ziet er nu wat opgebroken uit, alsof je het niet aan elkaar wilt zetten.

ook hier is het poppetje meer een storend element dan een toevoeging. Het puntje achter de naam heeft geen functie om niet te spreken over het poppetje daar nog eens klein in.

Over smaak valt te twisten, maar ik vind je eerdere voorstel vele malen beter.

p.s. let erop dat je grijs niet als een zwartwaarde opbouwt; je lettertjes worden dan rafelig; ziet er niet mooi uit.

Succes!

Laatst bewerkt door QriZ (13-11-2006 23:35)

Don't HASSEL the HOFF

#25 14-11-2006 06:58

TimoKick

Hm... Blijkbaar heb ik toch een andere smaak tongue
----

De laatste twee(met de siloet) vinden ik persoonlijk eigenlijk een achteruitgang, als je kijkt naar wat je al had!
http://users.telenet.be/timdebeir/logo4.jpg
http://users.telenet.be/timdebeir/test.jpg
-
De bovenste(in mijn post) vind ik samen met de tweede al heel goed!
Vooral het lichter grijs met oranje zou ik door zetten.
Dan zou je zeggen dat ik de tweede goed vindt, maar nee. Het lettertype van Living en de duidelijkheid van FITSTUDIO, kan beter zoals je zelf ookal laat zien.

Ik zou zeggen:
Neem de tweede afbeelding of de eerste afbeelding hier boven als basis,
Maak FIT oranje
De figuren ook oranje(tenzij dit al zo was)
Neem het lettertype voor het woord Living van de derde afbeelding.

-'t is misschien wat lastig, maar dit is hoe ik het denk ik zou doen, maar... ik heb het resultaat nog niet gezien, dus kan ik daar nog niks over zeggen. Als ServirFrais dit uitvoert kan het best zijn dat het er dan absoluut niet uitziet...

heeft MacMinds verlaten.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB